Thursday, November 29, 2012

ေစာင္႔စားသူ







လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္၌ ကၽြန္မ ထိုင္ေနခဲ့သည္။ ဘယ္ႏွခြက္ ေျမာက္မွန္း မသိႏုိင္ေသာ ေရေႏြးၾကမ္းကို တဂြပ္ဂြပ္ျဖင့္ ေမာ့ေသာက္လ်က္ ဖတ္လက္စ ၀တၳဳတုိ တစ္ပုဒ္ထဲမွာ ျမစ္ကမ္းနံေဘးမွ သစ္ပင္ စိမ္းျမသည္လည္း ကၽြန္မကို မစိမ္း ျမႏုိင္ေတာ့ပါ။
စားပြဲထိုးကေလးမ်ား၏ အသံတို႔သည္ ကၽြန္မ နားထဲ၌ ပုရစ္ေလးေတြ ဆူညံေနသလို ညံစီ၍လာသည္။ ကၽြန္မ စိတ္တုိလာၿပီ။

နာရီကုိၾကည့္ေတာ့ ဆယ့္ႏွစ္နာရီပင္ ခြဲေတာ့မည္။ ခ်ိန္းထားသည္က ဆယ္နာရီခြဲ။ မလာေတာ့ဘူးဟု ထင္ကာ ကၽြန္မ ထသြားခဲ့ရင္ေတာ့ မိတ္ပ်က္ေတာ့မွာ ေသခ်ာသည္။ ဘာလို႔လဲ ဆုိေတာ့ ကၽြန္မသည္ ေစာင့္စားျခင္းႏွင့္ နာမည္ ေက်ာ္လြန္းသူ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မႏွင့္ ခ်ိန္းထားၿပီးသူ မွန္သမွ်ကို ဘယ္ေလာက္ေနာက္က်က်
စိတ္မဆုိးတတ္ေသာ၊ မလာမခ်င္းေစာင့္တတ္ေသာ ကၽြန္မ၏ ဂုဏ္ပုဒ္သည္ မိတ္ေဆြမ်ားအၾကား၌ ေက်ာ္ၾကားလြန္းခဲ့၏။ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ထုိင္ဖတ္ကာ ခ်ိန္းထားသူ မလာမခ်င္း ကၽြန္မက စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ ေစာင့္ျမဲ။

ထုိ႔ေၾကာင့္လားေတာ့ မသိပါ။ ကၽြန္မ ခ်စ္သူႏွင့္ ကၽြန္မ ခ်စ္သူသက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္လည္း ကၽြန္မသည္သာ ေစာင့္ရသူျဖစ္ေတာ့သည္။ သူ မလာေသးလည္း ကၽြန္မ စာဖတ္ေနမွာပဲဟု ယံုၾကည္ကာ စိတ္ထင္တုိင္းကို ေနာက္က်ေလေတာ့သည္။ ကၽြန္မ ခ်စ္သူသာ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္မႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မိတ္ေဆြမ်ား အားလံုးသည္ ကၽြန္မႏွင့္ ခ်ိန္းတိုင္း အားလံုးေနာက္က်မွ လာတတ္ၾကေတာ့သည္။ ကၽြန္မထက္ အေရးႀကီးေသာ၊ ကၽြန္မထက္ စိတ္ဆတ္ေသာ၊ ကၽြန္မေလာက္ အခ်ိန္မေပးႏုိင္ေသာ သူတုိ႔ထံ အေရးတႀကီး ေျပးလႊား သြားေတာ့သည္။ လူတစ္ေယာက္ ကၽြန္မႏွင့္ ရင္းႏွီး လာေလေလ ထိုလူကို ေစာင့္ရသည့္ အခ်ိန္ ပုိၾကာလာေလေလ ျဖစ္လာေသာ အခါ ကၽြန္မ သည္ လူတုိ႔၏သေဘာကို စစ္ေၾကာ မိလာတတ္သည္။

အခ်ိန္မ်ားစြာ ၾကာေအာင္ တစ္ေနရာတည္းမွာ ထုိင္၍ ေစာင့္စားရျခင္းသည္ မည္မွ် ၿငီးေငြ႕ဖြယ္ ေကာင္းေၾကာင္းကို ေစာင့္ဖူးသူတိုင္း သိၾကပါလိမ့္မည္။ တစ္ခါ တေလေတာ့ လူပီပီပင္ ကၽြန္မ စိတ္တုိ လာခ်င္သည္။ ထုိအခါ အျမဲတမ္း စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ ေစာင့္ေနသူက စိတ္တုိရပါမည္လားဟု ကၽြန္မကို စိတ္ဆိုးခ်င္ၾကျပန္သည္။ ခက္ပဲ ခက္ရခ်ည့္ရဲ႕။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ကၽြန္မ စိတ္ရွည္ရွည္ျဖင့္ ေစာင့္စားဖူးသူ တခ်ဳိ႕ႏွင့္ ေၾကးတန္းတိုက္ကာ ဘယ္သူ႔ကိုေတာ့ ဘယ္ ေလာက္ေစာင့္ထားတာပဲဟု ဆုိခ်င္တတ္ ျပန္၏။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ စာဖတ္ၿပီးေနရ တာမ်ား စိတ္တုိေနရေသးလားဟု ဆုိ တတ္ျပန္သည္။

အခန္းထဲမွာ စိတ္ေအးလက္ေအး စာဖတ္ေနရသည္ႏွင့္ လူတစ္ေယာက္ကို ေစာင့္ေနရသည့္ အခ်ိန္မွာ စာဖတ္ရသည္က ဘယ္လုိမွ မတူႏုိင္ေၾကာင္းကို ကၽြန္မ ရွင္းမျပခ်င္ ေတာ့ေလာက္ေအာင္ သူတို႔ ေမ့ခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ႏုိင္လြန္းလွေရာ။ အရိပ္ျမင္တုိင္း ေမာ့ေမာ့ၾကည့္ရေသာ ဒုကၡကို မေစာင့္စားဖူးသူတုိ႔က ကိုယ္ခ်င္းစာႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။

ကၽြန္မသည္ လူတုိ႔၏ စကားကို ယံုၾကည္တတ္သူမို႔ လာမည္ဟု ဆုိေသာ သူကို မလာမခ်င္း ေစာင့္တတ္ခဲ့သည္။ ထုိအက်င့္သည္ ေကာင္းေသာ အက်င့္လား၊ မေကာင္းေသာ အက်င့္လားဆုိ သည္ကိုေတာ့ အခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္မ ေ၀၀ါး ေနဆဲရိွပါေသးသည္။ လူတစ္ေယာက္ကို မနက္မိုးလင္းကတည္းက ညေန မိုးစုပ္စုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခ်ိန္ထိ ဆယ္ေက်ာ္ သက္ အရြယ္ကာလတုန္းက ေစာင့္ခဲ့ဖူးသည္ကို သတိရမိျပန္ေတာ့ ႏွလံုးသားတု႔ိ နာက်င္ လာခဲ့ရ၏။ သူငယ္ခ်င္း မိန္းကေလး မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကို အဲဒီေလာက္ေစာင့္တာ ရယ္စရာပဲဟု ကၽြန္မကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ကမ်ား ရယ္ပြဲ ဖြဲ႕မည္လား။ လာမည္ဆုိေသာ စကားတစ္ခြန္းကို ယံုၾကည္သူမို႔ ထမ ျပန္ရက္တာ ရယ္စရာဟု ထင္ရင္လည္း ရယ္ပါေစေတာ့။

သုိ႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းက ကၽြန္မကို တစ္ခ်က္ အားနာစကား မဆုိဘဲ ဒီေလာက္ထိ ေစာင့္တာေတာ့ နင္ ေၾကာင္လြန္းတာေပါ့ဟု ရက္ရက္စက္စက္ ဆုိခဲ့သည္ကိုေတာ့ အံၾသမွင္တက္စြာ သူငယ္ခ်င္း မ်က္ႏွာကို ေငးရင္း ကၽြန္မ စိတ္တိုပစ္လုိက္ဖို႔ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ရ ျပန္သည္။ သူငယ္ခ်င္း အသိုင္းအ၀ုိင္း ၾကားထဲတြင္ ေနကုန္ ေစာင့္ခဲ့ဖူးေသာ ကၽြန္မအျဖစ္သည္ ရယ္စရာတဲ့လား။ တခ်ဳိ႕ကိစၥမ်ားသည္ စိတ္တုိပစ္လိုက္ဖို႔ ၏အလြန္မွာ ရိွေနသည္မို႔ ကၽြန္မသည္ တစ္စတစ္စ ေအးခဲ၍လာေသာ ႏွလံုးသားကိုသာ အလန္႔တၾကား သတိျပဳမိ ရင္း လူတို႔ႏွင့္ တစ္စတစ္စ ကင္းကြာ ခ်င္လာခဲ့သည္။

ေစာင့္စားရျခင္း အေၾကာင္းကို ေတြးမိျပန္ေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေစာင့္ခ်င္ေသာ ေစာင့္ရမွာကို စိတ္မရွည္တတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦးကို သတိရမိသည္။ တစ္ရက္ သူ႔အေမကို ေဆးခန္း သြားျပေတာ့ ကၽြန္မ လုိက္သြားရပါသည္။ ေဆးခန္းက ေစာင့္ေနသူ အမ်ားႀကီးကို ေက်ာ္ကာ ဆရာ၀န္ လာလာခ်င္း သူက အရင္ဆံုး ၀င္သြားေတာ့သည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ကိစၥမ်ဳိးႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ညံ့ဖ်င္းလြန္းေသာ ကၽြန္မသည္ သူငယ္ခ်င္းကုိ ၾကည့္ကာ အံ့ၾသမိရသည္။ ဘြတ္ကင္ ဘယ္တုန္းက ႀကိဳလုပ္ထားလုိ႔လဲ ဆုိ ေသာ ကၽြန္မ၏ အေမးကို သူငယ္ခ်င္းက ဖြဖြရယ္ကာ သူ႔လက္မနဲ႔ လက္ညႇဳိးကို ေကြးကာျပရင္း “ဒါတန္ခုိးေလ”ဟု ဆုိသည္။ ကၽြန္မသည္ ေဆးခန္း ခံုတန္းေပၚမွ လူအုပ္ႀကီးကို ျမင္ေယာင္လာကာ မ်က္ႏွာတို႔ ေႏြးပူ လာခဲ့ေတာ့သည္။ ေစာင့္စားသူတုိ႔က ေစာင့္စား ေနရခ်ိန္ တြင္ တစ္ခ်က္ကေလးေတာင္မွ မေစာင့္ စားရဘဲႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ ေရွ႕ျဖတ္ေက်ာ္ တက္သြားခြင့္ ရိွေသာသူတုိ႔ ေလာကမွာ ရိွေနေၾကာင္းကို ကၽြန္မ သိလာခဲ့ရၿပီ။ ေက်ာ္ျဖတ္ရက္ေသာ လူတို႔၏ ေျခေထာက္မ်ားကို ၾကည့္ကာ ေနရာမွာပင္ ေၾကာင္ေၾကာင္ရပ္ရင္း ကၽြန္မ ေမာပန္းနာက်င္ လာတတ္သည္။

ေစာင့္စားသူတုိ႔ ေနကုန္ေနခန္း ေစာင့္ေနရခ်ိန္တြင္ မေစာင့္စားခြင့္ ရသူ တခ်ဳိ႕က ကၽြန္မတို႔ ေရွ႕မွာပင္ ျဖတ္ ေက်ာ္သြားၾကသည္။ ေစာင့္ရမည့္ အခ်ိန္ တခ်ဳိ႕ကို တန္ခိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေသးက်ဳံ႕ပစ္ႏိုင္စြမ္းေသာ လူနည္းစုကေလး ကၽြန္မတို႔ ေရွ႕က ျဖတ္ေက်ာ္တက္သြား ၾကသည့္အခါ လူမ်ားစုႀကီးခမ်ာ ေနရာမွာပင္ ရပ္တန္႔၍ ေငးေမာေစာင့္စားေနခဲ့ ရေတာ့၏။ လူအမ်ားစုႀကီး၏ အခ်ိန္ႏွင့္ တန္ဖိုးေတြကိုပါ ရက္ရက္ေရာေရာ ေပး လိုက္ရတာပါလားဟုေတြးၿပီးသည့္ အခါတုိင္း ကၽြန္မ ေသြးတို႔ ေႏြးပူလာမိျမဲ။

တစ္ခါတေလေတာ့လည္း ကၽြန္မတို႔သည္ ေစာင့္စားရျခင္းမ်ားႏွင့္ အသား က်ခဲ့ၿပီလားဟု ရွက္ရြံ႕စြာ ေတြးမိျပန္ သည္။ ေစာင့္စားရျခင္းမွာလည္း ေစာင့္ စားမႈတုိ႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးမတူ ညီလွစြာ အထူအပါးတို႔ ရိွေသးေၾကာင္း အရြယ္ေရာက္လာသည္ႏွင့္အမွ် နားလည္လာရေတာ့သည္။ ဘတ္စ္ကားဂိတ္မွာ စိတ္ရွည္ရွည္ႏွင့္ ေစာင့္ကာရသည့္ ကားကိုလုတက္ရင္း ကားေပၚေရာက္ေတာ့မွ ကားက ဂိတ္ဆံုးအထိ မသြားေတာ့ဘူးဟုဆုိေသာအခါ ဆင္းခိုင္းေသာ မွတ္တုိင္မွာပင္ဆင္းရင္း ေနာက္လာမည့္ကားကို စိတ္ရွည္ရွည္ ေစာင့္ရျပန္သည္။ ထုိအခါ ကားမွတ္တုိင္ႏွင့္ မနီးမေ၀းမွာ လက္တစ္ေခ်ာင္း ေရွ႕ဆန္႔တန္းလုိက္႐ံုႏွင့္ တကၠစီကားေပၚသို႔ ေစြ႕ခနဲ ေရာက္သြားေသာ လူမ်ားကုိ ေငးမိရင္း ကၽြန္မသည္ ေစာင့္ဆုိင္းရျခင္း၏ အကြာအေ၀းတို႔ကို စိတ္ႏွလံုးတို႔ အနာက်င္ခံကာ တုိင္းတာမိျပန္သည္။

စာအုပ္ဖတ္ရင္းတန္းလန္းႏွင့္ မီးပ်က္သြားေသာ အခါ မီးလာမွာကို အေမွာင္ထဲမွာ ေစာင့္ရင္း ဟုိမွဒီမွ လင္းလာေသာ အိမ္နား ၀န္းက်င္မွ ၿဖိဳးၿဖိဳး ေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ မီးပြင့္မ်ားကို ေငးေမာၾကည့္ေနရေတာ့သည္။ မီးလာမွာကို အေမွာင္ထဲကေန တစ္ခ်က္ကေလး ေတာင္မွ မေစာင့္စားႏုိင္သူတုိ႔၏ ဆူဆူညံညံ မီးစက္သံက သန္းေခါင္သန္းလြဲ အထိ မတိတ္ႏိုင္ေသးေသာ အခါ မနက္ အိပ္ရာမွ မႏိုးမွာကို စိုးထိတ္ရင္းျဖင့္ ေဘာလံုးပြဲ ရိွေသာ ညတုိ႔ မီးပ်က္ဖို႔ ဆုေတာင္းတတ္လာသည္။ တကယ္ေတာ့ လူတခ်ဳိ႕၏ မေစာင့္စားႏုိင္ျခင္း အေပၚမွာ လူမ်ားစြာ၏ အခ်ိန္ အပါအ၀င္ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး စသည္တုိ႔ကို ကာယကံရွင္ပင္ မသိလုိက္ဘဲ ေပးလိုက္ရ သည္မ်ားရိွပါသည္။ တခ်ဳိ႕ေတြ ေနႏုိင္ ရက္လြန္းၾကသည္လား။ မိုးထဲေလထဲေပမို႔ ႏွလံုးသားတုိ႔ သံေခ်းတက္တာ ျမန္လြန္းသည္ထင္သည္။

ကၽြန္မကို စိတ္ရွည္ေသာ ေစာင့္ဆုိင္းသူဟု သူငယ္ခ်င္း အမ်ားစုက ထင္တတ္ၾကသည္။ အမွန္ေတာ့ ေစာင့္စားရ ျခင္းကို ကၽြန္မ အင္မတန္ မုန္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မက ေစာင့္ စားေနရသူ တခ်ဳိ႕၏ ေငးေမာငံ့လင့္ေနေသာ မ်က္လံုး တခ်ဳိ႕ကို ျမင္ရမွာ စိုးရြံ႕လြန္းသူသာျဖစ္၏။ ကၽြန္မ မလာမွာကို ေတြးရင္း စိိုးထိတ္ေနမွာကို ကၽြန္မ အားနာေၾကာက္ရြံ႕သည္။ ေစာင့္စား ခုိင္းရသူ ဘ၀ထက္ ေစာင့္စားရသူ ဘ၀ကို ကၽြန္မ ပို၍ လိပ္ျပာ လံုခ်င္သည္။ ကုိယ့္ အခ်ိန္ကို အကုန္မခံခ်င္သည္ႏွင့္ သူမ်ား အခ်ိန္ေတြကို သစ္ပင္မွ သစ္ရြက္မ်ား ေႁခြခ်သလိုမ်ဳိး တလြင့္လြင့္ မေႁခြခ်ရက္ပါ။ ထုိအခါ ကၽြန္မသည္ စိတ္ အင္မတန္ရွည္ေသာ ေစာင့္စားသူ ျဖစ္ရ ေတာ့သည္။ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကို ေစာင့္စားရျခင္းျဖင့္ မကုန္ဆံုးခ်င္ေသာ အခါ အိတ္ထဲတြင္ စာအုပ္တစ္အုပ္ အျမဲပါရေတာ့သည္။

စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဘတ္စ္မွတ္တုိင္မွာ၊ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဆရာ၀န္ မလာေသးေသာ ေဆးခန္းမွာ၊ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ အစိုးရ႐ံုးတခ်ဳိ႕မွာ၊ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဘူတာ႐ံုမွာ၊ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ၊ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ ဆရာမလာေသးေသာ စာသင္ခန္းထဲမွာ၊ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္၊ စာဖတ္ျခင္း ျဖင့္၊ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္  ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မ အင္မတန္မုန္းေသာ ေစာင့္စားရျခင္းကို စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ လွပလာေအာင္ အေရာင္ဆုိးရင္း ခက္ခဲစြာ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္တို႔ ၾကာလာသည္ႏွင့္အမွ် ကၽြန္မေရွ႕မွ  ေစာင့္စားရျခင္းဆုိေသာ အရာသည္ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖင့္ ကၽြန္မ၏ ခံႏုိင္ရည္ကို စမ္းသပ္ေတာ့သည္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ စာအုပ္ တစ္အုပ္ႏွင့္ ထုိင္ေစာင့္ ေနရေသာ ေစာင့္စားျခင္းမ်ဳိးႏွင့္ မတူေသာ ေစာင့္ စားျခင္း အသစ္တို႔က ကၽြန္မကို ဆီးႀကိဳေနေတာ့သည္။ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာ ထိုင္ရင္း တစ္မနက္စာ ဘာမွ် မလုပ္ ျဖစ္ဘဲ အခ်ိန္ကုန္ရသည့္ အခါ ကၽြန္မသည္ ေစာင့္စားရျခင္း အေပၚမွာ ခါးသက္စ ျပဳလာခဲ့သည္။

ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္းမွ မဟုတ္ဘဲကြာဟု တစ္စံုတစ္ေယာက္က ႏွစ္သိမ့္သလို စကားဆုိတုိင္း ကြန္ပ်ဴတာ ေရွ႕မွာ အခ်ိန္ကုန္စရာ မလုိဘဲ ခလုတ္ကေလး ႏွိပ္႐ံုျဖင့္ ဖတ္လုိရာကို ေဒါက္ခနဲ ေဒါက္ခနဲ က်လာတတ္ေသာ ႏုိင္ငံေတြ အေၾကာင္းကို မေတြးမိဘဲ မေနႏုိင္ျပန္။ သူတုိ႔ ေတာ္တာ မဆန္းဘူး။ ဘာကိုပဲ လုပ္လုပ္ သိပ္ေစာင့္စရာမွ မလုိတာဟု ေတြး မိျပန္ေတာ့ ဘာကို ၀မ္းနည္းမိမွန္းမသိကာ ၀မ္းနည္းလာျပန္သည္။ ေစာင့္ဆုိင္းရျခင္းသည္ ကၽြန္မတုိ႔၏ ၀တၱရားတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့ၿပီလားဟု ေတြးမိလာခဲ့ၿပီ။ မေစာင့္ႏုိင္သူတုိ႔ မေစာင့္နဲ႔။ ေစာင့္ႏိုင္သူ တုိ႔ ေစာင့္ၾကေပါ့ဟု ဆုိရက္ေလသလား ဟု ေတြးထင္လာတတ္ခဲ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ေစာင့္စားရျခင္းဆုိသည္က ဘ၀ တစ္ခုစာမက ကၽြန္မတို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္ခဲ့ၿပီးသား အရာပါ။

႐ုပ္ရွင္႐ံုေရွ႕မွာ ကၽြန္မတို႔ တိုးေ၀ွ႔ေစာင့္ စားခဲ့ဖူးသည္။ ျပည္သူ႔ ကုန္တုိက္ေရွ႕ မွာ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး တိုးေ၀ွ႔ေစာင့္စား ေနခဲ့ဖူးေသာ လူေတြကုိလည္း ျမင္ဖူးခဲ့ ၿပီးၿပီ။ ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္ သက္ ထုိင္ေစာင့္ေနရသည္က တိုးေ၀ွ႔ ေနေသာ လူေတြထက္စာရင္ ဂုဏ္သိကၡာ ရိွသည္ေပါ့။ ဟင့္အင္း ကၽြန္မေတာ့ မထင္မိပါ။ ေစာင့္စားရျခင္းသည္ ေစာင့္စားရျခင္းသာျဖစ္သည္။ ေစာင့္စားရျခင္းတုိ႔တြင္ပါေသာ ေမွ်ာ္လင့္မႈ၊ တမ္းတမႈ၊ စိတ္မရွည္ႏုိင္မႈတို႔ ေရာစပ္ေနေသာ စိတ္ေခၽြးစမ်ားျဖင့္ တရိရိစီးက်ေနေသာ ပင္ပန္းျခင္း တစ္မ်ဳိးကေတာ့ မည္သည့္ေစာင့္စားမႈမ်ဳိးမွာ မဆို အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ဳိး အမည္ ကြဲျပားေသာ ေစာင့္စားမႈတို႔က ျဖင့္ကၽြန္မတို႔ ေရွ႕မွာ ပံုစံမ်ဳိးစံုျဖင့္ ကၽြန္မ တို႔ကို ဆီးႀကိဳ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကသည္။ ေစာင့္စားမႈ ယႏၲရားႀကီးထဲမွာ အသား က်ေနၿပီမို႔ ေစာင့္ရျခင္းသည္လည္း ကၽြန္မတို႔ အတြက္ မဆန္းေတာ့ၿပီလား။ မည္သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ကၽြန္မတို႔ ေစာင့္ႏုိင္ခဲ့ၾကပါသည္။

ေစာင့္ႏုိင္လြန္းေသာ ကၽြန္မသည္ ပင္ တစ္ခါေလာက္ေတာ့ျဖင့္ ကၽြန္မ အိတ္ထဲမွာ ဘာစာအုပ္တစ္အုပ္မွ် မထည့္ထားဘဲ လူတုိ႔၏ ခ်ိန္းဆုိရာ ဆီသို႔ သြားခ်င္မိသည္။ ထုိသို႔ဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေကာင္းလိုက္မည္ လဲ။ ကၽြန္မအခန္းထဲက ခုတင္ေလး ေပၚမွာ လွဲေလ်ာင္းရင္း ကၽြန္မ လြတ္ လပ္လံုျခံဳစြာ စာဖတ္ႏုိင္ေတာ့မည္ေပါ့။ မေစာင့္ရေသာ ေခတ္ထဲမွာ လူျဖစ္ခြင့္ရျခင္း၏ သုခကို ကၽြန္မသည္ ကိုယ့္ ေျမေပၚက ကုိယ့္လူမ်ဳိးတုိ႔ထံမွာ တစ္ႀကိမ္ေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ ခံစား ရယူခ်င္မိသည္။ ဒါကို ကၽြန္မ ေလာဘႀကီး သည္ဟု ဆုိၾကမည္လား။ ေလွာင္ရယ္ ၾကမည္လား။ ရယ္သံေတြၾကားထဲမွ ကၽြန္မသည္ နာက်င္စြာျဖင့္ပင္ မေစာင့္ စားရေတာ့မည့္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္စား ရပါဦးမည္။ ေစာင့္ရျခင္းသည္သာ ကၽြန္မတို႔၏ ျပယုဂ္ဆုိရင္ ထုိျပယုဂ္ကို ကၽြန္မ ရဲ၀ံ့စြာ ျငင္းဆန္ခ်င္သည္။

သို႔ေသာ္ စာအုပ္တစ္အုပ္ကေတာ့ ကၽြန္မ အိတ္ထဲ တြင္ အခုခ်ိန္ထိ ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ စြာ ရိွေနဆဲရိွေသးသည္။ ခ်ိန္းထားေသာ လူတို႔လာသည္ျဖစ္ေစ၊ မလာသည္ ျဖစ္ေစ၊ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ကၽြန္မ ေစာင့္ေနရပါဦးမည္။ အရိပ္ျမင္တုိင္း ေမွ်ာ္လင့္တႀကီးေမာ့ၾကည့္ကာ ကၽြန္မတို႔ ေစာင့္ေနရဦးမည္လား။ ခ်ိန္းသူတုိ႔ကျဖင့္ ေနာက္က်ေနဆဲ။ ကၽြန္မကေတာ့ ပင္ပန္း ႀကီးစြာျဖင့္ပင္ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေစာင့္ စားေနဆဲရိွေသးသည္။

ပန္းရိပ္ျဖဴ
(ေရႊႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ေမလ ၂၀၁၂)
ေရႊအျမဳေတ လက္ေရြးစင္ ရသစာတမ္းမ်ား (ႏုိဝင္ဘာ၊ ၂ဝ၁၂)


Wednesday, November 14, 2012

နယ္ျခားမ်ဥ္း







ယဥ္ေက်းျခင္း ဆုိေသာ စကား အဓိပၸာယ္ကို မသိတတ္ေသးခင္ အခ်ိန္ ကတည္းကပင္ ကၽြန္မသည္ အဘြား၏ တဟဲ့ဟဲ့ အသံမ်ား ေအာက္မွ ႀကီးျပင္း လာခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။
စကားေျပာလွ်င္ တိုးတိတ္ ညင္သာစြာ ေျပာတတ္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္သည့္ အခါ ေၾကာင္ကေလးမ်ား ေလွ်ာက္သလို ဘယ္အခါမွ အသံ မျမည္တတ္ေသာ ကၽြန္မမွာ ေဆြမ်ဳိးစု အၾကား၌ နာမည္ ေက်ာ္ခဲ့ဖူးသည္။

သို႔ေသာ္ ကၽြန္မ၏ သိမ္ေမြ႔မႈတို႔သည္ ရြယ္တူ အသိုင္းအ၀ုိင္းမ်ား ၾကား၌မူ အနည္းငယ္ ထူးဆန္းစရာ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ စာဆိုသည့္ အခါ အသံ မထြက္ေသာ ကၽြန္မကို ဆရာမက စိတ္မရွည္ခ်င္သလို ေလွကားေပၚမွ တဒုန္းဒုန္း တဒိုင္းဒိုင္းႏွင့္ ေျပးတက္၊ ေျပးဆင္းၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း တစ္စုတို႔ၾကားထဲတြင္ ကၽြန္မက ထီးထီးက်န္ ေနတတ္ခဲ့၏။ ပြင့္လင္းလြတ္လပ္စြာ ရယ္ေမာၾကေသာ ရယ္သံ စင္စင္မ်ားၾကားထဲ၌ ကၽြန္မ၏ အျပံဳးသည္ ေဖ်ာ့မွိန္ေလးလံ လြန္းလွ၏။ ထိုအခါ  ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မ၏ ယဥ္ေက်းျခင္းကို သံသယ ၀င္ခ်င္လာခဲ့ပါသည္။

တဟားဟား ေအာ္ရယ္တတ္ေသာ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အဘြားက မ်က္ေမွာင္တြန္႔ ခ်ဳိး၍ ၾကည့္ေသာ္လည္း သူတို႔ ရယ္သံ ပြင့္ပြင့္သည္ ကၽြန္မနားထဲ၌ နားေထာင္ ေကာင္းေနတတ္သည္။ ဤသည္ကို ေခတ္ကာလ ကြာျခားမႈဟုပင္ ေခၚသည္ လား။ ယဥ္ေက်းျခင္း အေပၚထားေသာ စံတုိ႔ ေသြဖည္ ခဲ့ရသည္ေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ ေသြဖည္ တိမ္းေစာင္းေသာ စံတို႔ အၾကား၀ယ္ ယဥ္ေက်းမႈ အသစ္တို႔သည္ ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ဆိုသလို ပြင့္လင္း လာရျပန္သည္။ ထိုအခါ မတူေသာ ယဥ္ေက်းမႈ အေဟာင္းႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အသစ္တို႔ တြန္းတိုက္ ျငဴစူၾကရေတာ့သည္။

ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာ ဆိုသည္မွာ အမွန္ေတာ့ျဖင့္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း တစ္ခုက သတ္မွတ္ေသာ“စံ” တစ္ခုသာ။ လူအခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံရေသာ အခါ၌ အဆင္ေျပစြာ စိတ္သက္သာ ေပ်ာ္ရႊင္ေစႏုိင္ဖို႔ လိုက္သင့္ေသာ စည္းကမ္း မ်ားသာပင္။ သို႔ေသာ္ ထိုစည္းကမ္းမ်ားသည္ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိး၏ အမွတ္အသား အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲ လာခဲ့၏။ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာသည္ ကၽြန္မတို႔ဆီသို႔ လႈိင္းတံ ပိုးမ်ားလို ႐ုိက္ခတ္ယူငင္လာခဲ့၏။ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးႏွင့္ တစ္မ်ဳိး မတူညီလွေသာ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာမ်ားကို ျမင္တိုင္း ကၽြန္မတို႔ အံ့ၾသမိရျမဲ။ အေနာက္ ကမာၻက ယဥ္ေက်းမႈ  “ေက်းဇူးျပဳ၍” ႏွင့္ “ေက်းဇူးတင္ပါ တယ္”ကို အေလ့က်င့္ လုပ္ကာေျပာရတုိင္း ကၽြန္မ ရယ္ခ်င္တတ္ခဲ့၏။

လက္ေဆာင္ ပစၥည္းတစ္ခု ေပးတိုင္း ေပးသူေရွ႕တြင္ပင္ ေဖာက္ၾကည့္ရေသာ သူတို႔ ယဥ္ေက်းမႈကေရာ။ ယဥ္ေက်းမႈ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အကၽြမ္းတ၀င္ ျဖစ္ေစဖို႔ အခ်ိန္ ကာလ တစ္ခုေတာ့ လုိမည္ ထင္ပါသည္။ ကၽြန္မ အထင္ေတာ့ျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈသည္ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိး၏ အေရးႀကီးေသာ အလံ ျဖစ္သည္။ အထိမ္းအမွတ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္ အမွတ္အသားလည္း ျဖစ္သည္။ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးတြင္ မထိရေသာ ေနရာကေလးေတြ ရွိသည္။ ထိုမထိရေသာ ေနရာကို ထိမိရင္ျဖင့္ မီးဟုန္းဟုန္း ေတာက္ရေတာ့၏။ ယဥ္ေက်းမႈေလာင္ စာသည္ မီးေလာင္ လြယ္လြန္းသည္။

ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ဂ်ပန္တို႔ကို ျမန္မာတို႔ မုန္းရေသာ အေၾကာင္းထဲတြင္   ျမန္မာတို႔ အေလးအျမတ္ ထားေသာ “ပါး”ကို ႐ုိက္ျခင္းသည္ အဓိက အေၾကာင္းထဲတြင္ ပါ၀င္သည္။ အဂၤလိပ္တုိ႔ ဖိနပ္ မခၽြတ္ေသာကိစၥ ဆုိသည္ကေရာ။ ထိုအရာမ်ားမွာ အားေကာင္းေသာ ေလာင္စာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ အဂၤလိပ္တုိ႔ ဖိနပ္စီးျခင္းႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔ ပါး႐ုိက္ျခင္း ကိစၥမွာ သူတို႔လူမ်ဳိး၊ သူတို႔ ယဥ္ေက်းမႈမွာျဖင့္ လုပ္႐ုိး လုပ္စဥ္သာ။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈမွာျဖင့္ အင္မတန္ ႐ုန္႔ရင္း ႐ုိင္းစိုင္းဖြယ္ရာ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ မတူေသာ ႏႈန္းစံတို႔ အၾကားတြင္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပဋိပကၡမ်ားက မဆံုးႏုိင္ေအာင္ မ်ားလွပါသည္။

ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိးတြင္ သာမက တစ္ဦးခ်င္းစီတြင္ပင္ မတူညီေသာ ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈ ကေလးေတြ ရွိၾက၏။ ကိုယ့္စံကေလးနဲ႔ကိုယ္ အလံစိုက္ကာ တလူလူ လႊင့္ရင္း ေနထိုင္ျခင္းသည္ပင္ လူမႈ ဘ၀လား။ မတူေသာ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ အေပၚ၌ ကၽြန္မတို႔ ေလးျမတ္ဖူးပါသလားဟု စဥ္းစားမိတိုင္း ရွက္ရြံ႕စိတ္က ေခါင္းေထာင္ ထလာသည္။

ကၽြန္မတို႔သည္ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈကို ကိုယ္အလံ ထူႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း သူမ်ား ယဥ္ေက်းမႈ အေပၚ၌ ျပက္ ရယ္ျပဳခ်င္တတ္ခဲ့၏။ ဒါသည္ပင္ ယဥ္ေက်းေသာ လူမ်ဳိးတဲ့လား။ သိမ္ေမြ႔ ယဥ္ေက်းစြာ အခ်င္းခ်င္း ေျပာဆိုရင္းကပင္ စိတ္အတြင္းမွာ ေျပာင္ေလွာင္ ေနခဲ့ ၾကသည္။

စိတ္အတြင္းမွ ဆင္းရဲေစလိုျခင္း၊ အထင္ေသးျခင္း၊ လွည့္ပတ္လိုျခင္းမ်ား ျဖင့္အတိၿပီးကာ ကၽြန္မတို႔ ယဥ္ေက်းၾက ရသည္လား။ ႐ုိင္းစိုင္းမႈ၊ ယုတ္မာမႈ  တို႔ကို ဖံုးကြယ္ သို၀ွက္ေစရန္ အတြက္   ယဥ္ေက်းမႈသည္ မ်က္ႏွာဖံုးသာသာ ဆိုရင္ျဖင့္ ကၽြန္မသည္ ထိုယဥ္ေက်းဖြယ္ရာမ်ားကို မတပ္ဆင္လိုပါ။ ပကတိ မ်က္ႏွာျဖင့္သာ ေလာကကို ရဲရဲရင္ဆုိင္ ခ်င္သည္။ ထိုအခါ ႐ုိင္းစိုင္းသူ အျဖစ္ ယဥ္ေက်းေသာ ကမာၻက သတ္မွတ္ၾကမည္ ထင္ပါသည္။

ဟန္မေဆာင္တတ္ျခင္း၊ အမွန္ တရားကို ရဲရဲ ရင္ဆိုင္၀ံ့ျခင္း၊ မေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း၊ စာနာတတ္ျခင္း ဆိုေသာ တရားမ်ား ျပည့္လႊမ္းေသာ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ ကမာၻမွာ ေပၚထြန္း ႏုိင္မည္လား။ ကၽြန္မ စိတ္ကူး ယဥ္ခ်င္ပါသည္။ ကေလး ကမာၻတြင္သာ ေတြ႔ရတတ္ေသာ ထိုယဥ္ေက်းမႈသည္ လူႀကီး ကမာၻသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေမ့က်န္ ေပ်ာက္ရွခဲ့ရ၏။ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာ မ်ားကို အထူးတလည္ သင္ယူ လိုက္နာရင္းကပင္ တကယ့္စိတ္  ယဥ္ေက်းမႈတို႔ ေမ့ေလ်ာ့ ပါးလ်ခဲ့ရသည္။

ယဥ္ေက်းျခင္းသည္ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိး၏ အမွတ္အသား၊ ယဥ္ေက်းမႈသည္ လူမ်ဳိး တစ္မ်ဳိး၏ အဆင့္အတန္း ဆိုလွ်င္ ကၽြန္မသည္ ကေလးကမာၻႏွင့္ လူႀကီး ကမာၻ နယ္ျခားမ်ဥ္းတြင္ ေမ့က်န္ ရစ္ခဲ့ ေသာ အပိုင္းအစမ်ားကို ေကာက္ယူ တပ္ဆင္ခ်င္ပါသည္။ ထိုအခါ ေလာကသည္ ပို၍သာ ယာလာမည္လား။

လတ္ဆတ္ သာယာေသာ ေကာင္းကင္ေအာက္တြင္ သံသယ ကင္းစင္စြာျဖင့္ ေနာက္ေက်ာ လံုလံုသြား၀ံ့ေသာ ေျခလွမ္းတို႔ျဖင့္ ကၽြန္မ သာယာခ်င္ပါသည္။ လူတုိ႔၏ ေျပာင္ေလွာင္ရယ္ေမာ ျခင္း ကင္းစင္ေသာ မ်က္လံုး ၾကည္စင္စင္မ်ားကို ေငးကာ အခ်င္းခ်င္း ေလးစား ခ်င္ပါသည္။

ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း ကင္းမဲ့၍ လံုျခံဳစြာ ထိုကမာၻကို ကၽြန္မ ခ်စ္ခ်င္ပါသည္။ အခ်င္းခ်င္း ဆံုေတြ႔ၾကရ ျပံဳးရယ္ ႏႈတ္မဆက္ ျဖစ္သည့္တိုင္ ေႏြးေထြးေသာ အၾကည့္ တစ္ခ်က္နဲ႔တင္ ထိုကမာၻသည္   ျပည့္စံု လံုေလာက္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုကမာၻ၌ ဟန္ေဆာင္ျခင္းတို႔ မရွိ သျဖင့္ အ႐ုိင္းကမာၻဟု ဆိုမည္လား။ ယဥ္ေက်းလွေသာ အ႐ုိင္း ကမာၻထဲတြင္ လူသားတို႔ ေနႏိုင္ၾကမည္ ဆိုလွ်င္...။ နယ္ျခားမ်ဥ္း မလိုေသာ ယဥ္ေက်းျခင္း မ်ားျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ အခ်င္းခ်င္း ေလးစား  ႏိုင္လိမ့္မည္ ထင္သည္။ ထိုသို႔ေသာ ယဥ္ေက်းျခင္းကို သာ ကမာၻ႔အလံ အျဖစ္ ကၽြန္မတို႔ လႊင့္ထူ စိုက္ႏိုင္ခဲ့မည္ ဆိုလွ်င္...။ ထိုအလံကို ကၽြန္မ ဦးေခါင္းတုိ႔ ေသြးျခင္းျခင္း နီေနသည့္တိုင္ ကၽြန္မ ဦးညႊတ္ခ်င္ပါသည္။ အေလးျပဳ ခ်င္ပါသည္။         

ပန္းရိပ္ျဖဴ
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဧၿပီလ ၂၀၁၁)



Monday, November 12, 2012

ေလႏွင္႔အတူ







ဟိုတစ္ေန႔က တယ္လီဖုန္းႏွင့္ လိပ္စာ မွတ္ထားေသာ စာအုပ္အေဟာင္းေလးကို စာအုပ္အေဟာင္းေလးေတြ ရွင္းရင္း ျပန္ေတြ႔ခဲ့သည္။ စာအုပ္ကေလးက ေတာ္ေတာ္ပင္ ေဟာင္းေနၿပီ။ အဖံုးပင္ မရွိေတာ့။ စာရြက္သားမ်ား ၀ါက်င့္ကာ ႏြမ္းေရာ္၍ ေနေလၿပီ။ ကြ်န္မသည္ ရုတ္တရက္ မထင္မွတ္ဘဲ လမ္းမွာ မိတ္ေဆြေဟာင္း တစ္ဦးကို ျပန္ေတြ႔လိုက္ ရသလိုမ်ိဳး ထုိစာအုပ္ ကေလးကို ေတြ႔မိသည့္ အခ်ိန္မွာ မွင္သက္ သြားေတာ့၏။ ႏြမ္းေရာ္ အိုမင္း သြားလုိက္တာ။ ကြ်န္မပင္ မွတ္မိစရာ မရွိေလာက္ေအာင္ ထိုစာအုပ္ ကေလးသည္ ေျပာင္းလဲ ရင့္ေရာ္ ေနခဲ့သည္။ ကြ်န္မ သူ႔ကို ေမ့ပင္ေမ့ေနခဲ့ၿပီပဲ။ သူရွိေနမွန္း၊ ရွိေနေသးမွန္းပင္ သတိမထားမိ ေလာက္ေအာင္ ကြ်န္မ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့၏။ အဖံုး မရွိေတာ့ေသာ ထိုစာအုပ္ကေလးသည္ တစ္ခ်ိန္က ကြ်န္မ အတြက္ သိပ္ကိုမွ အေရးႀကီးေသာ စာအုပ္ကေလးမွန္း သတိရမိေသာ အခါ ကြ်န္မ သူ႔ကို အားနာသြား မိသည္။ ကြ်န္မသည္ ထိုစာအုပ္ကေလးကို ယုယစြာပင္ ဖုန္ခါရင္း ၀ါက်င္က်င္ ကြ်န္မ လက္ေရးေဟာင္းေတြကို ေငးစိုက္ၾကည့္ေနခဲ့၏။ တကယ္ေတာ့ ထုိစာအုပ္ ကေလးသည္ ကြ်န္မ၏ ပထမဆံုး စာအုပ္ကေလး ျဖစ္သည္။ အဖံုးက အနက္ေရာင္ ထင္သည္။ ကြ်န္မ သိပ္ပင္ မမွတ္မိေတာ့။ ဆယ္တန္းေျဖအၿပီး သင္တန္းမ်ိဳးစံု တက္သည့္ အခ်ိန္က စာအုပ္ကေလး။ ထို႔ထက္ အရင္ကေတာ့ ကြ်န္မဆီမွာ တယ္လီဖုန္း စာအုပ္ရယ္လို႔ မည္မည္ရရ မရွိ။ ေအာ္တို စာအုပ္ထဲတြင္သာ သူငယ္ခ်င္းတို႔၏ အမွတ္တရ စကားမ်ားႏွင့္ လိပ္စာမ်ားသာ ရွိခဲ့၏။ တယ္လီဖုန္း စာအုပ္ကေလးသည္ ထိုစဥ္က ကြ်န္မအတြက္ သိပ္ကိုမွ အသံုး၀င္ ခဲ့ပါသည္။ထိုတယ္လီဖုန္း စာအုပ္ကေလးသည္ ကြၽန္မ၏ စာေပဘ၀ ပထမ ကာလမ်ား၏ အမွတ္တရလည္း ျဖစ္ခဲ့သည္။

တယ္လီဖုန္း စာအုပ္ကေလးကို ဟိုဟို ဒီဒီ ေလွ်ာက္လွန္ၾကည့္ေတာ့ မဂၢဇင္း လိပ္စာမ်ားကို ေတြ႕ရ၏။ ဟန္သစ္၊ သရဖူ၊ ႐ုပ္ရွင္စတား၊ မေဟသီ၊ ခ်ယ္ရီ၊ ေရႊ၀တ္ရည္၊ ျမားနတ္ေမာင္ စသျဖင့္ မဂၢဇင္း လိပ္စာမ်ားက ကြၽန္မကို ျပံဳးၾကည့္ေနခဲ့သည္။ သစ္ပင္မွ သစ္ရြက္ တို႔သည္ စိမ္းစို ႏုသစ္၍ ေနၾကေသာ္လည္း လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားဆီမွ သစ္ရြက္ တို႔မဟုတ္ေတာ့သလို မဂၢဇင္းတို႔ သည္လည္း လိပ္စာေျပာင္း၊ တင္ဆက္ပံုေျပာင္း၊ အယ္ဒီတာတို႔လည္း ေျပာင္းကုန္ၾကၿပီ။ ကြၽန္မသည္ ဆက္သြယ္၍ မရႏိုင္ေတာ့ေသာ ဖုန္းနံပါတ္ အေဟာင္းမ်ားႏွင့္ လိပ္စာ အေဟာင္းမ်ားကို ေငးၾကည့္ေနခဲ့သည္။ ထိုဖုန္း စာအုပ္ထဲတြင္ စာေပ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား လည္းပါသည္။ သူတို႔ လိပ္စာႏွင့္ ဖုန္းနံပါတ္တို႔သည္လည္း ေဟာင္းႏြမ္းေသာ လိပ္စာ ေဟာင္းမ်ားသာ။ ကြၽန္မသည္ လိပ္စာေဟာင္းေတြထဲက မိတ္ေဆြေဟာင္း တခ်ဳိ႕ကို ျပန္ရွာ ေနမိသည္။

တစ္ေယာက္ တေလမ်ား ကြၽန္မ ဆက္သြယ္လို႔ ရႏိုင္မည့္ လိပ္စာ ေဟာင္းေတြထဲ ေနထိုင္ေနမည္လားဟု ေမွ်ာ္လင့္မိျပန္သည္။
ဘ၀ အေမာအၾကမ္းမ်ား ၾကားမွာ မနစ္ေအာင္ ႐ုန္းရင္း ကြၽန္မတို႔ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့ ၾက၏။ ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာ လိပ္စာမ်ားထဲမွ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦး တေလေလာက္ ကိုေတာ့ ကြၽန္မ ျပန္၍ ဆက္သြယ္ခ်င္ပါသည္။ လန္႔ထိတ္ အံ့ၾသကာ ၀မ္းသာရင္း ငယ္ႏုေသာ ကာလမ်ားဆီသို႔ ကြၽန္မ ျပန္၍ သြားခ်င္မိသည္။ ဖုန္တက္၍ ေနေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈတို႔ကို သန္႔စင္ ရွင္းလင္းကာ ကြၽန္မ ရင္ခုန္ခ်င္သည္။ ကြၽန္မသည္ ထိုအေတြးျဖင့္ ႏုသစ္ ေပ်ာ္ရႊင္လာကာ လိပ္စာႏွင့္ ဖုန္းနံပါတ္ မ်ားကို ကေသာကေမ်ာ ၾကည့္မိ၏။

၀င္း၀င္းေဆြ၊ လင္းလင္းသန္႔၊ ႏုႏုေအး၊ ေဆြဇင္ၫြန္႔၊ ျမျမခင္၊ ႏွင္းႏွင္း ေအး၊ အို ကြၽန္မ၏ မ်ားလွစြာေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား။ လူ႕ဘ၀၏ မတည္ျမဲ ျခင္းမ်ားတြင္ ေနရာဌာန၏ မတည္ျမဲျခင္းက ပို၍ ျမဲျမံသည္လား။ ကြၽန္မ၏ သူငယ္ခ်င္း ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ လိပ္စာေဟာင္းမ်ားတြင္ မရွိၾကေတာ့ဘဲ လိပ္စာသစ္မ်ား ႏွစ္ခုသံုးခုမက ေျပာင္း ၍ေနၾကကုန္ၿပီ။ ဂ်စ္ပစီေတြလိုမ်ဳိး ဘ၀ေတြက ေရၾကည္ရာျမက္ႏုရာဆီ တရြတ္တိုက္ ေမ်ာပါရင္း ဆယ္စုႏွစ္တာ ကာလကို အမွတ္ မထင္ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရ၏။ အမွတ္မထင္ ေက်ာ္ျဖတ္ရင္းကပင္ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြ အဆင့္က ေလွ်ာက် ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရ သူေတြကိုလည္း ေတြ႕ရ ျပန္သည္။ ေရပြက္ တစ္ပြက္စာပင္ မရွိေသာ ခင္မင္မႈ သက္တမ္းမ်ား အေၾကာင္း ကြၽန္မ ျပန္၍ မစဥ္းစားခ်င္ေတာ့။ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုပင္ မခံေအာင္ ပါးလ် က်ံဳ႕၀င္ေနေသာ သစၥာတရားတုိ႔၏ သက္တမ္း တိုေတာင္းမႈကို ကြၽန္မ အံ့ၾသ ရျပန္သည္။

အေဟာင္း၊ အေဟာင္းေသာ လိပ္စာေဟာင္းတုိ႔ႏွင့္ အတူ မိတ္္ေဆြ ေဟာင္းတုိ႔သည္ ကြၽန္မ၏ လက္ရွိဘ၀ ထဲမွ လြင့္စင္ကာ အသစ္၊ အသစ္ေသာ လိပ္စာသစ္မ်ားႏွင့္ မိတ္ေဆြသစ္တုိ႔သာ တိုးပြားလာခဲ့၏။ အံ့ၾသစရာပါပဲ။ ထုိ လိပ္စာေဟာင္းမ်ားၾကားမွ ကြၽန္မဘယ္ လိုမွ စဥ္းစား၍မရေတာ့ေသာ နာမည္ ႏွစ္ခု၊ သုံးခုကို ေတြ႔မိျပန္သည္။

ထုိနာမည္မ်ဳိးႏွင့္ လူကို ဘယ္လိုမွ ကြၽန္မျပန္၍ ပုံေဖာ္မရေတာ့။ ကြၽန္မ မွတ္ဥာဏ္ေတြ ဒီေလာက္ေတာင္ ခြၽတ္ယြင္း သြားၿပီတဲ့လား။ သုံးဆယ္ဆိုေသာ အသက္သည္ မွတ္ဥာဏ္ ခြၽတ္ယြင္းရ ေလာက္ေအာင္ အထိ မႀကီးရင့္ေသးဘူးဟု ကြၽန္မ ထင္ပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ တက္တုန္းက ဒါမွမဟုတ္ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္း တက္စဥ္က ကြၽန္မ ခင္ခဲ့ေသာ တစ္ေယာက္ေယာက္မ်ားလား။ ခဏပင္ ခင္လုိက္ကာ သင္တန္း ၿပီးဆုံးၿပီးေနာက္ ခင္ခင္မႈပါ ၿပီးဆုံးကာ ဘ၀၏ မွတ္ဥာဏ္ထဲကေန ေမ့ေလ်ာ့ ေပ်ာက္ဆုံး သြားခဲ့ဟန္ တူပါသည္။ ကြၽန္မသည္ ထိုလိပ္စာမ်ားကို ၾကည့္ရင္းမွပင္ မ်က္ႏွာမ်ား ေႏြးပူလာေအာင္ အားနာ လာကာ ကြၽန္မကိုယ္ ကြၽန္မ ျပစ္တင္မိ၏။ ကြၽန္မ ဘယ္ေတာ့မွ ဆက္သြယ္မွာ မဟုတ္ေသာ လိပ္စာမ်ားကို ကြၽန္မ ဘာေၾကာင့္မ်ား မွတ္ခဲ့မိပါလိမ့္။ ကြၽန္မ၏ လိပ္စာမ်ားေရာ ကြၽန္မထံ ဘယ္ေတာ့မွ မဆက္သြယ္မည့္ သူေတြဆီမွာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ား ရွိေနမွာပါလိမ့္။ ကိုယ့္ဆီ ဆက္သြယ္မည္၊ မဆက္ သြယ္မည္ မေသခ်ာေသာ သူေတြဆီသို႔ မေသခ်ာေသာ လိပ္စာေတြကို ေပးရင္း၊ ယူရင္းျဖင့္ပင္ ကုန္လြန္ကာ ဒါသည္ပင္ ကြၽန္မတို႔၏ ဘ၀ ျဖစ္ခဲ့၏။

ကြၽန္မသည္ တယ္လီဖုန္း စာအုပ္ အေဟာင္းေလးကို ကိုင္ကာ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္မ်ား ဆီသို႔ ခရီးထြက္မိ ျပန္သည္။
ထုိစဥ္က ပ်ဳိရြယ္မႈတုိ႔ျဖင့္ လန္းဆတ္ကာ ဘ၀၏ ေမွ်ာ္လင့္စရာတို႔သည္ ပင္လုံးကြၽတ္ ပြင့္ေသာပန္းလုိ မ်ားျပား လွေလသည္။ အရာအားလုံးသည္ လက္တစ္ကမ္းစာ ကေလးတြင္ အသင့္ ရွိေနခဲ့၏။ သစ္ပင္မွ ပန္းပြင့္တုိ႔သည္ ကြၽန္မ မသိလုိက္ခင္၊ သတိမျပဳမိလိုက္ ခင္မွာပင္ ႏြမ္းေရာ္လြင့္ျပယ္ကာ က် ေပ်ာက္ကုန္ေလၿပီ။ တြယ္တာမႈ အသစ္၊ ေတြးေခၚမႈ အသစ္မ်ားႏွင့္ မိတ္ေဆြသစ္ တုိ႔ တုိးပြားကာ သစ္လြင္ေယာင္ေဆာင္ ေသာ အေဟာင္းထဲမွာပင္ ကြၽန္မသည္ ေနသား က်ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ခဲ့၏။ ကြၽန္မ၏ အတိတ္ဆီ ျပန္သြားခ်င္ပါသည္။

ဟိုအရင္က သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြ ေတြထဲမွာ ကြၽန္မျပန္ၿပီး ဆက္သြယ္၍ ရႏိုင္ေသာ တစ္ေယာက္တေလေတာင္ မရွိေတာ့ဘူးတဲ့လား။
ကြၽန္မသည္ ဖုန္းစာအုပ္ေဟာင္း ကေလးကို ၾကည့္ရင္း အ့ံၾသမိ၏။ ကြၽန္မသည္ မ်က္စိေရွ႔၌ ေပၚလာေသာ ဖုန္းနံပါတ္ ႏွစ္ခု၊ သုံးခုေလာက္ကို ဆက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကည့္၏။

ေအးေအးေဆြ၊ ၀င္း၀င္းသန္း၊ ႏုႏုမာ။
ကြၽန္မ၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ား။ သူတုိ႔ ကြၽန္မကို မွတ္မိပါ့မလား။ ဘယ္ သင္တန္းမွာ ဘယ္လုိ ခင္ခဲ့တာပါဟု ကြၽန္မ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ျဖင့္ သူတုိ႔ကို ျပန္ရွင္းျပ ေနရဦးမွာလား။ အင္း အဲ အင္း ဆုိေသာ အသံမ်ားျဖင့္ မမွတ္မိသလုိ လုပ္ကာ “အလုပ္႐ႈပ္ေနလုိ႔ ေနာက္မွျပန္ ဆက္ေနာ္” ဟုမ်ား ေျပာလုိက္ရင္။
ကြၽန္မသည္ ဖုန္းခြက္ကို ကေယာင္ကတမ္း လႊတ္ခ်လုိက္မိ၏။

တယ္လီဖုန္း စာအုပ္ကေလး အသစ္အတုိင္း ရွိေနေသးစဥ္ ကာလတုန္းကေတာ့ ကြၽန္မသည္ ဘယ္ကိုပဲ ဖုန္းဆက္ရသည္ျဖစ္ေစ ရဲ၀့ံခဲ့၏။ တယ္လီဖုန္း စာအုပ္အေဟာင္းကေလး လိုမ်ဳိးပင္ ကြၽန္မ၏ ရဲ၀ံ့ျခင္းတို႔သည္ ေဟာင္းႏြမ္း အေရာင္မွိန္ကာ ေဖ်ာ့ေတာ့ လာခဲ့ၿပီ။ ကြၽန္မသည္ ဘယ္လိုမွ အသုံး မ၀င္ေတာ့ေသာ၊ ဘယ္ကိုမွလည္း ဆက္သြယ္၍ မရေတာ့ေသာ တယ္လီဖုန္း စာအုပ္ အေဟာင္းကေလးကို တယုတယ ျဖင့္ပင္ မွန္ဗီ႐ိုထဲသုိ႔ ထည့္သြင္းလုိက္၏။

ထိုစာအုပ္ထဲတြင္ အတိတ္၏ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ နာက်င္ျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္း၊ လြမ္းဆြတ္ျခင္းမ်ားဆီသုိ႔ ပို႔ေဆာင္ေပး မည့္ နာမည္ႏွင့္ လိပ္စာတုိ႔ရွိေလသည္။ ေပ်ာက္ရွခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ရေသာ အျဖစ္အပ်က္တုိ႔ကို ပူေႏြး အသက္၀င္ လာေစမည့္ ဖုန္းနံပါတ္ တုိ႔လည္း ရွိေလသည္။ လိပ္စာ ေဟာင္းမ်ားသည္ ခ်န္ရစ္ခဲ့ရေသာ ကြၽန္မတို႔၏ ဘ၀ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ျဖစ္ကာ အသက္၀င္ လႈပ္ရွားေနခဲ့၏။ ကြၽန္မသည္ ထုိစာအုပ္ ကေလးကို ဘယ္ေတာ့ေလာက္မ်ားမွ ျပန္ၾကည့္ျဖစ္ မည္ဆုိတာ မေသခ်ာ။ ကြၽန္မထံတြင္ လက္ရွိ အသုံး၀င္ေနေသးေသာ ဖုန္းစာအုပ္ အသစ္ကေလး ရွိေနခဲ့၏။ ကြၽန္မ က ဆက္သြယ္ေနေသာ၊ ကြၽန္မထံ ဆက္သြယ္ေနေသာ မိတ္ေဆြမ်ားလည္း ရွိသည္။

ကြၽန္မသည္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဖုန္းစာအုပ္ အေဟာင္းမ်ား တစ္ပုံ တစ္ပင္ႏွင့္ တုန္ခ်ည့္ရီေ၀စြာ ရွိေနႏိုင္ပါသည္။ ထုိစာအုပ္ အေဟာင္းမ်ားထဲမွ ကြၽန္မ ေခၚစရာ၊ ကြၽန္မထံ ေခၚစရာ တယ္လီဖုန္း နံပါတ္ေလး တစ္ခု၊ ႏွစ္ခု ေလာက္ ရွိေနႏိုင္မည္လား။ ကြၽန္မ မေသခ်ာပါ။ ဘ၀၏အမွတ္ရစရာမ်ားကုိ ျပန္၍ ဖုန္ခါရင္း ကြၽန္မ ၾကည္ႏူးရပါဦးမည္။ နာက်င္ရပါဦးမည္။ ၀မ္းနည္း ရပါဦး မည္။
ႏုပ်ဳိမႈတုိ႔သည္ ေလႏွင့္ အတူ လြင့္၀ဲ ေမ်ာပါသြားေသာ သစ္ရြက္တုိ႔လုိ ပင္စည္ထံမွ ကင္းကြာ သြားၾကေသာ အခါ အမွတ္ ရစရာတုိ႕သည္သာ ဘ၀၏ ႂကြင္း က်န္ရစ္ေသာ ဘ၀၏ ဆုလာဘ္တုိ႔ ပဲလား။

ကြၽန္မသည္ သိမ္းထားေသာ တယ္လီဖုန္း စာအုပ္ အေဟာင္းကေလးကို မၾကာခဏ ထုတ္ယူ ဖုန္ခါမိလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။
ထုိေသာအခါ...။





ပန္းရိပ္ျဖဴ
ေရႊအျမဳေတ ရုပ္စုံမဂၢဇင္း၊ ဇြန္ ၂ဝ၁ဝ


အေတြးစ ကေလးအား အစျပဳ ဆြဲထုတ္ေပးခဲ့သူ ကြၽန္မ၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ကိုၫြန္႕ဟန္အား ေက်းဇူးတင္ပါသည္။