Wednesday, October 31, 2012

ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔အိမ္




            ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ အိမ္မ်ားကုိ ေတြ႔တုိင္း ရစ္ေငးတတ္ေသာ အက်င္႔သည္ ကၽြန္မ မွတ္မိသေလာက္ သိတတ္စအ႐ြယ္ ႏွစ္ႏွစ္၊ သုံးႏွစ္ေလာက္ကတည္းက စခဲ႔သည္ ထင္သည္။ ကၽြန္မ ေမြးဖြားေသာအိမ္မွာ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္႐ွိ သုံးခန္းတြဲတုိက္ခန္းသာမုိ႔ ေရွ႕ဝင္တံခါး၊ ေနာက္ေဖးမီးဖုိေခ်ာင္ အထြက္တံခါးတုိ႔သာ ပါၿပီး ျပတင္းေပါက္တစ္ေပါက္မွ မပါေပ။ ထုိအခါ ျပတင္းေပါက္မျမင္ဖူးေသာ ကၽြန္မသည္ ျပတင္းေပါက္မ်ားမ်ားႏွင္႔ အိမ္မ်ားကုိ ေတြ႔တုိင္း အထူးအဆန္းသဖြယ္ ရပ္ေငးတတ္ခဲ႔သည္။
            'ေမေမ… အဲဒါ ဘာလဲ' ဟု ကၽြန္မ အထူးအဆန္းအျဖစ္ ေမးတုိင္း ေမေမက ရယ္ေမာကာ ေျဖရၿမဲ…။ ကၽြန္မ၏ ငယ္ကာလမ်ားတြင္ အေမက ျပတင္းေပါက္မ်ားကုိ အံ႔ဖြယ္တစ္ရပ္အျဖစ္ ထင္တတ္ေသာ ကၽြန္မ အျဖစ္ကုိ လူလာတုိင္းေျပာကာ ရယ္ေမာခဲ႔သည္ကုိ မွတ္မိေနခဲ႔၏။ ကၽြန္မသည္ ျပတင္းေပါက္႐ွိေသာ အိမ္မ်ားသုိ႔ အလည္သြားတုိင္း ျပတင္းေပါက္၌ မျပန္မခ်င္း မေညာင္းမေတာင္႔ ရပ္ကာ ျပတင္းေပါက္ကုိ ႏွစ္သက္တတ္ခဲ႔၏။ ကၽြန္မတုိ႔အိမ္သည ္အိမ္ေ႐ွ႕ခန္းမွလြဲၿပီး ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္မွာပင္ မီးထြန္းမွ လင္းသည္မုိ႔ ျပတင္းေပါက္မွ အလင္းႏွင္႔ ေလတုိ႔ဝင္သည္ကုိ အံ႔ၾသရင္းပင္ ကၽြန္မ ဘယ္လုိ ႏွစ္သက္မွန္းမသိ ႏွစ္သက္တတ္ခဲ႔သည္။ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေတာ႔ ကၽြန္မသည္ မည္းေမွာင္ေနေသာ ကၽြန္မအိပ္ခန္းကေလးကုိ ၾကည္႔ကာ ကေလးအေတြးျဖင္႔ ေဖေဖ႔ကုိ ျပတင္းေပါက္ေဖာက္ေပးဖုိ႔ ပူဆာတတ္ျပန္၏။ ကေလးသာမုိ႔ ကၽြန္မသည္ အလယ္ခန္းတုိက္ခန္းမွာ ျပတင္းေပါက္ေဖာက္မရသည္ကုိ နားမလည္ဘဲ အေဖႏွင္႔အေမကုိ စိတ္ေကာက္ၿမဲ…။ စိတ္ဆုိးငုိယုိၿမဲ…။ ထုိအခါ စိတ္မ႐ွည္ေသာ ေဒါသႀကီးေသာ အေမ၏ ႐ုိက္ႏွက္ျခင္းကုိ ခံရကာ ငုိယုိရင္းပင္ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ႔ရ၏။
            ကေလးအ႐ြယ္ေပမဲ႔ အနည္းငယ္သိတတ္စအ႐ြယ္သုိ႔ ေရာက္လာေသာအခါ ကၽြန္မသည္ ငယ္ငယ္တုန္းကလုိ အ႐ုိက္ခံ၍ ျပတင္းေပါက္ ေဖာက္ေပးဖုိ႔ မပူဆာေတာ႔ေသာ္လည္း မည္းေလွာင္ေလွာင္ က်ဥး္သည္႔ အခန္းထဲ႐ွိ ခုတင္ထက္တြင္ အသက္႐ႈက်ပ္စြာျဖင္႔ လူးလွိမ္႔ရတုိင္း -
            'ငါ ႀကီးလုိ႔ အိမ္ေဆာက္ရင္ ျပတင္းေပါက္ေတြ အမ်ားႀကီးပါတဲ႔ အိမ္ေဆာက္မယ္' ဟု ေတြးတတ္ခဲ႔ျပန္သည္။ ထုိအခါတုိင္း ျပတင္းေပါက္တစ္ေပါက္ပင္ မ႐ွိေသာ ကၽြန္မ၏အိမ္ကုိ စိတ္အလုိမက်စြာျဖင္႔ ကၽြန္မ ျငဴစူတတ္ခဲ႔၏။ အေမွာင္ထဲ၌ ကၽြန္မသည္ ျပတင္းေပါက္မ႐ွိေသာ နံရံကုိ စုိက္ၾကည္႔ကာ မြန္းက်ပ္တုိင္း၊ ပန္ကာေလျဖင္႔ ေလအတုကုိ ဖန္တီးရယူရတုိင္း ျပတင္းေပါက္မ်ားကုိ တမ္းတမိၿမဲ…။ လုိခ်င္မိၿမဲပင္…။
            ကၽြန္မလုိခ်င္ေသာ ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ အိမ္မွ ျပတင္းေပါက္မ်ားသည္ ကၽြန္မ အခ်ိန္မေ႐ြး ေခါင္းထုတ္ကာ အျပင္သုိ႔ ၾကည္႔ႏုိင္ေသာ ျပတင္းေပါက္ စစ္စစ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သံပန္း၊ သံဆန္ခါ ဘာမွမတပ္ထားေသာ၊ ခန္းစီးစကေလးတစ္စပင္ တြဲလြဲခုိျခင္းမ႐ွိေသာ ျပတင္းေပါက္ပင္။ ကၽြန္မသည္ ထုိျပတင္းေပါက္မွတစ္ဆင္႔ ေကာင္းကင္ျပာလဲ႔ႏွင္႔ ျမက္ခင္းစိမ္းမ်ားကုိ အရသာခံ၍ ၾကည္႔ႏုိင္သည္။ မုိးမႈန္စႏူးညံ႔မ်ား၏ အေတြ႔ကုိ ျပတင္းေပါက္မွ လက္ႏွစ္ဖက္ထုတ္ရင္း ဖမ္းယူခံစားႏုိင္သည္။ ကၽြန္မသည္ စိတ္ကူးထဲက အိမ္တြင္ ျပတင္းေပါက္မ်ား က်ယ္ဝန္းစြာပါ၍ ေႏြမုိးေဆာင္း သုံးပါစလုံး တံခါးမပိတ္တမ္း ဖြင္႔၍ ထားတတ္၏။ ေနေရာင္တုိ႔သည္ ထုိအိမ္ထဲသုိ႔ အဆီးအတားမ႐ွိ ဝင္ေရာက္ႏုိင္သလုိ…၊ ေဆာင္း မနက္ခင္းမ်ား၌ ႏွင္းစက္တုိ႔ျဖင္႔ စုိထုိင္းေအးစက္ေနေသာ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာ ကၽြန္မသည္ စိတ္ထင္တုိင္း လဲေလ်ာင္းႏုိင္ေလသည္။ ျပတင္းမွတစ္ဆင္႔ ငွက္မ်ိဳးစုံတုိ႔သည္ အိမ္ထဲသုိ႔ဝင္ကာ ငွက္သံစုံတုိ႔ျဖင္႔ ျမည္ေၾကြးလ်က္… ကၽြန္မ၏ နံနက္ခင္းတုိင္းသည္ ကၽြန္မမုန္းေသာ ႏႈိးစက္သံစူးစူးေၾကာင္႔ မႏုိးရေတာ႔ဘဲ ငွက္ႏႈိးသံျဖင္႔ ႏုိးေသာ နံနက္ခင္းမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ လသာေသာညမ်ား၌ ျပတင္းေပါက္မ်ားမွ ဝင္လာေသာ လေရာင္ပ်ိဳးျပက္ျဖင္႔ တစ္အိမ္လုံး လင္းပကာ၊ လမသာေသာညမ်ား၌ ၾကယ္ေရာင္စုံတုိ႔၏ ၿဖိဳးေျဖာက္ေသာ အလင္းေရာင္သည္ အိမ္ထဲသုိ႔ တိတ္တဆိတ္ ဝင္ေရာက္ေနတတ္ျပန္သည္။ ျပတင္းမွတစ္ဆင္႔ ေလတုိ႔သည္ စိတ္ထင္တုိင္း ဝင္ေရာက္ကာ ဟုိဟုိသည္သည္သြားလာရင္း နံရံ၌ ေထာင္ထားေသာ ဂစ္တာႀကိဳးကုိ တုိးတုိက္မိၾကသျဖင္႔ ဂီတသံပုိင္းစတုိ႔ က်ိဳးက်ိဳးက်ဲက်ဲ ျမည္ေၾကြးရျပန္သည္။
            ျပတင္းေပါက္မွတစ္ဆင္႔ ကၽြန္မ ေခါင္းထုတ္ၾကည္႔တုိင္း အမ်ိဳးအမည္ မကြဲျပားလွေသာ အေလ႔က်ေရာင္စုံပန္းတုိ႔က လူသြားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ဝဲယာ၌ လြန္႔လူးကာ ကၽြန္မကုိ ၿပံဳးရယ္ႏႈတ္ဆက္တတ္ျပန္ေသး၏။
            အုိ… ဘယ္ေလာက္မ်ား တန္ဖုိး႐ွိလုိက္တဲ႔ ျပတင္းေပါက္ပါလဲကြယ္။ ကၽြန္မသည္ ျပတင္းေပါက္တစ္ေပါက္ပင္ မ႐ွိေသာ ကၽြန္မ၏အိမ္၌ မြန္းက်ပ္မလြတ္လပ္စြာ ေနရတုိင္း မ်က္စိကုိ စုံမွိတ္ကာ ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ အိမ္ဆီသုိ႔ အလည္သြားၿမဲ…။ ထုိအခါတုိင္း မြန္းက်ပ္ေလွာင္ေႏွာင္ဖြဲ႔ေနေသာ ကၽြန္မ၏ စိတ္တုိ႔သည္ လြင္႔ဝဲေပါ႔ပါးကာ ကၽြန္မ မသိေသာ ကမၻာသစ္ဆီသုိ႔ ကၽြန္မကုိ ဆြဲယူေခၚငင္သြားေတာ႔၏။

* * *

            ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ အိမ္ကုိ ကၽြန္မစ၍ ေဆာက္ခဲ႔သည္မွာ မွတ္မွတ္ရရ ကၽြန္မ ငါးတန္းႏွစ္ကျဖစ္သည္။ ထုိေန႔က ကၽြန္မသည္ ေက်ာင္းစာစီစာကုံးၿပိဳင္ပြဲ၌ အလယ္တန္းအဆင္႔ ပထမ ရခဲ႔၏။ ကေလးပီပီ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ေပ်ာ္႐ႊင္စြာ အိမ္သုိ႔ အေျပးျပန္ရင္း အေဖႏွင္႔ အေမ႔ကုိ ပထမဆုံး အသိေပးခ်င္ေနခဲ႔၏။ အိမ္ေရာက္ေတာ႔ အေဖႏွင္႔အေမက မေရာက္ေသး။ ေခါင္းရင္းခန္း၌ အပ္ထားေသာ ေသာ႔ကုိယူရင္း ကၽြန္မသည္ အိမ္ထဲဝင္ကာ မည္းေမွာင္ေသာ အခန္းက်ဥ္းကေလးထဲ၌ ထုိင္မရ၊ ထမရ ျဖစ္ကာ အေဖႏွင္႔အေမ အျပန္ကုိ စိတ္ေစာစြာ ေစာင္႔ေနခဲ႔သည္။
            ထုိေန႔က မီးမလာသလုိ အေဖႏွင္႔အေမသည္ ခါတုိင္းျပန္ခ်ိန္ထက္ မ်ားစြာ ေနာက္က်ၿပီးမွ ျပန္ေရာက္လာခဲ႔ၾကသည္။ အေဖ႔ကုိယ္၌ အရက္နံ႔မ်ား မႊန္ထူနံေဟာင္၍ေနသလုိ အေမ႔တစ္ကုိယ္လုံးလည္း ေဒါသေၾကာင္႔ တဆတ္ဆတ္တုန္ေနခဲ႔သည္။ လမ္း၌ မၿပီးျပတ္ခဲ႔ေသာ ရန္ပြဲသည္ အိမ္၌ မီးစာျမႇင္႔ကာ အစြမ္းကုန္ ေတာက္ေလာင္ေလေတာ႔သည္။
            ကၽြန္မသည္ မည္းေမွာင္ေနေသာ အခန္းထဲ႐ွိ ခုတင္ေခ်ာင္၌ ကုိယ္ကုိကပ္ကာ ေၾကာက္႐ြံ႕စိတ္ျဖင္႔ တဆတ္ဆတ္တုန္ေနခဲ႔သည္။ အရက္မ်ားျဖင္႔ တစ္ခန္းလုံး မႊန္ထူကာ ေဒါသေၾကာင္႔ ဗလုံးဗေထြးျဖစ္ေနေသာ အေမ႔စကားသံစူးစူး၊ အသံကုန္ဟစ္၍ ဆဲေနေသာ အေဖ႔ဆဲသံမ်ိဳးစုံ…၊ ထုိအသံမ်ားၾကား၌ ကၽြန္မ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈႏွင္႔ ေအာင္ျမင္မႈတုိ႔သည္ ေရ႐ႊဲ႐ႊဲစုိနစ္သြားေသာ စကၠဴတစ္စပမာ ေပ်ာ႔ဖတ္ပ်က္စီး၍ ပုံပ်က္က်ေပ်ာက္သြားေတာ႔၏။ ကၽြန္မသည္ အသံတစ္စက္မွ မထြက္ေစရေအာင္ သတိထားကာ ငုိ႐ႈိက္ေနရင္းမွ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈတုိ႔သည္ ကၽြန္မ မုန္းေသာ ပင္႔ကူေကာင္မ်ားလုိ ကၽြန္မေပၚသုိ႔ တြားတက္လာၾကၿပီး ႐ုန္းမရႏုိင္ေအာင္ အေစးမွ်င္မ်ားျဖင္႔ တစ္စဆီ တုတ္ေႏွာင္ၾကျပန္၏။ ထုိခဏေလာက္ ကၽြန္မ တြယ္ရာမဲ႔စြာ ခံစားရမႈမွာ ဘဝတစ္သက္တာ၌ပင္ မေပၚခဲ႔ေသး။ ေပ်ာ္႐ႊင္ခဲ႔ေသာ စိတ္တုိ႔၏ ပုံေျပာင္းက်ေပ်ာက္လြယ္မႈမွာ ျမန္ဆန္လြန္းလွ၏။ စြပ္စြဲသံႏွင္႔ ငုိယုိသံမ်ား နာခံရင္း မုန္းတီးေၾကာက္႐ြံ႕ကာ ေခါင္းအုံးကုိ နား၌ ဖိကပ္ထားမိျပန္သည္။ ထုိခဏ၌ ကၽြန္မသည္… တန္ခုိး႐ွင္တစ္ဦးဦး ဖန္ဆင္းေပးလုိက္သည္႔ႏွယ္ ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ အိမ္ကေလးကုိ ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိသြားေတာ႔သည္။
            ကၽြန္မသည္ အံ႔ၾသမွင္တက္မိၿပီး ထုိအိမ္ကေလးကုိ လွည္႔ပတ္ၾကည္႔မိသည္။ အိမ္ကေလးတြင္ က်ယ္ေျပာလြတ္လပ္ေသာ ျပတင္းေပါက္မ်ားမွ လြဲ၍ ဘာမွမပါပါ။ ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔အိမ္တြင္ ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ ကၽြန္မသာ ႐ွိၾက၏။ ကၽြန္မသည္ စာစီစာကုံးဆုရသည္႔ေန႔မွာ ထုိအိမ္ကေလးကုိ ႐ွာေတြ႔သည္႔အတြက္ ထုိအိမ္ကေလးကုိ ကၽြန္မဘာသာ ကၽြန္မ ခ်ီးျမႇင္႔ေသာ ဆုလာဘ္ဟာ ထင္ေလသည္။ မခမ္းနားလွေပမဲ႔ လြတ္လပ္ေသာ ထုိအိမ္ကေလး၌ လုံၿခံဳစြာ ပုန္းခုိေပ်ာ္႐ႊင္တတ္ခဲ႔၏။
            မည္းေမွာင္ေသာ နံရံသည္ ကၽြန္မအတြက္ အဓိပၸာယ္႐ွိလာကာ…၊ မႈိ႔မညီမညာျဖင္႔ မအိစက္ေတာ႔ေသာ ကၽြန္မ ေမြ႔ရာသည္ ကၽြန္မအတြက္ အိပ္မက္စရာ ျဖစ္လာခဲ႔ေလသည္။
            ကေလးဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး ကၽြန္မဆြဲေသာ အိမ္မ်ားမွာ ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ အိမ္မ်ားခ်ည္းျဖစ္ကာ ကၽြန္မ၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္သည္လည္း 'ျပတင္းေပါက္ပါေသာ အိမ္ေဆာက္ရန္' ျဖစ္ေနခဲ႔ေတာ႔သည္။
            ကေလးဘဝက လူႀကီးမ်ား အလုပ္႐ွာ၍ ေမး႐ုိးေမးစဥ္ 'သမီးႀကီးရင္ ဘာလုပ္မွာလဲ' ေမးတုိင္း ကၽြန္မအေျဖသည္ တစ္သမတ္တည္း မ႐ုိးစြာ 'ျပတင္းေပါက္မ်ားပါေသာ အိမ္ေဆာက္ရန္သာ' ျဖစ္သည္။   ကၽြန္မထုိသုိ႔ေျဖတုိင္း လူႀကီးမ်ားက အံ႔ၾသဟန္ျဖင္႔ ခဏေငးကာ ရယ္ေမာတတ္ၾကေသာ္လည္း ကၽြန္မရင္ထဲက ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔အိမ္သည္ အသက္အ႐ြယ္ရလာသည္ႏွင္႔အမွ် ပုိ၍ ခုိင္မာလာခဲ႔သည္။

* * *


            အ႐ြယ္ရလာေပမဲ႔ ကၽြန္မသည္ ငယ္ငယ္တုန္းကလုိပင္ ျပတင္းေပါက္စစ္စစ္မ်ားႏွင္႔ အိမ္မ်ားကုိ ေတြ႔တုိင္း တေမ႔တေမာ ရပ္ေငးၾကည္႔တုန္းပင္။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ခုပုိလာသည္မွာ ရပ္ေငး႐ုံတင္ မဟုတ္ေတာ႔ဘဲ အိမ္ေစ်းေတြကုိ စုံစမ္းၾကည္႔တတ္လာျခင္းပင္။ အိမ္ေစ်းမွန္သမွ်တုိ႔သည္ ဘယ္အခါေမးေမး ကၽြန္မ လက္လွမ္းမမီႏုိင္ေသာ ေစ်းတုိ႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ ကၽြန္မ ကုမၸဏီ၌ တစ္လလုပ္စာ ငါးေသာင္းကုိ ဘာမွမစားမေသာက္ဘဲ လစဥ္စု၍ ဝယ္ရင္ေတာင္မွ ဆယ္႔ငါးႏွစ္၊ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ၾကာမွ ရမည္႔ ေငြေၾကးမ်ားသာ ျဖစ္ၾက၏။ ဒါေတာင္ ထုိဆယ္႔ငါးႏွစ္လုံးလုံး အိမ္ေစ်းတုိ႔ မတက္ပါမွ ဝယ္ႏုိင္ေလမည္။ ငယ္ငယ္က ကေလးအေတြးျဖင္႔ ႀကီးရင္ အိမ္ေဆာက္မယ္ဆုိေသာ ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္တုိ႔သည္ ယုံၾကည္မႈ အသြင္ျဖင္႔ ခုိင္မာေနခဲ႔ေသာ္လည္း အသက္အစိတ္(၂၅)ႏွစ္နားသုိ႔ တျဖည္းျဖည္းကပ္လာသည္ႏွင္႔အမွ် ကၽြန္မ၏ ခုိင္မာမႈတုိ႔သည္ အလႊာလုိက္ကြာက်မွန္းမသိ ကြာက်လာခဲ႔သည္။ ကၽြန္မသည္ ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိယ္ ညံ႔ဖ်င္းသူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ထင္မွတ္ယုံၾကည္ကာ ဘာကုိ နာၾကည္းမိမွန္းမသိ နာၾကည္းလာျပန္သည္။
            မေျပလည္ေသာ စီးပြားေရးထဲ၌ အေဖက အရက္ကမၼဌာန္းစီးျဖန္းရင္းျဖင္႔ တစ္ကုိယ္စာ လြတ္လမ္း႐ွာသလုိ အေမက အားကုိးရာအျဖစ္ ေျမာက္ဒဂုံအစြန္ဘက္႐ွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားဆီသုိ႔ ေျပးခ်င္ေျပး၊ မေျပးရင္ ဘုရားစင္၌ ထြန္းထားေသာ အေမႊးတုိင္ထဲမွ ဂဏန္း႐ွာကာ ဘဝ၌ ေပ်ာ္ေမြ႔ေလသည္။ ကၽြန္မကေတာ႔ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္တုန္းကထက္ ဖေယာင္းတုိင္ ပုိမုိထြန္းညွိလာရေသာ မည္းေမွာင္သည္႔ တုိက္ခန္းထဲ၌ ငယ္ငယ္တုန္းကလုိပင္ ကၽြန္မ၏ ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ အိမ္ထဲသုိ႔ ေျပးခုိရေလသည္။ ထုိခဏ၌ ဘဝသည္ ခဏေနေပ်ာ္စရာ ထင္မွတ္ကာ အတုဖန္ဆင္း၍ ေနရျခင္းကုိပင္ ဘဝ၏အဓိပၸာယ္ဟု ထင္ခ်င္လာျပန္သည္။
            အိမ္ထဲ႐ွိ လူသုံးဦးသည္ မ်က္ႏွာခ်င္းေတ႔ေတ႔မဆုိင္ျဖစ္ၾကဘဲ တစ္ဦးႏွင္႔တစ္ဦး ဘာကိုအားနာမွန္းမသိ အားနာၾကကာ လူပီပီပင္ ကုိယ္႔လြတ္လမ္းႏွင္႔ကုိယ္႔ဘဝကုိ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ကာ တြယ္ဖက္ထားၾကေလ၏။

            ကၽြန္မသည္ ဒီတစ္သက္ေတာ႔ျဖင္႔ မည္းေမွာင္ေမွာင္တုိက္ခန္းထဲမွာပင္ ႐ုန္းမရေသာ ဝဋ္ႏွယ္ ကုန္ဆုံးေတာ႔မည္ဟု ထင္ဆဲ အလင္းေရာင္တစ္စသည္ မေမွ်ာ္လင္႔ေသာ ေနရာမွ ကၽြန္မဆီ ၿပိဳးပ်က္ခ်ဥ္းကပ္လာေတာ႔၏။

* * *

            ထုိေန႔က အေဖသည္ ခါတုိင္းေန႔မ်ားထက္ အရက္ပုိေသာက္လာခဲ႔၏။ မိသားစုအားလုံး စုံသည္႔အခ်ိန္ ညပုိင္းမွာပင္ ႐ုတ္တရက္ဆုိသလုိ အေဖက အသံဗလုံးဗေထြးႀကီးျဖင္႔ 'အိမ္ေရာင္းမယ္' ဟု ေၾကညာလုိက္ေတာ႔သည္။ အေမက သေဘာတူသည္လည္းမဟုတ္၊ မတူသည္လည္းမဟုတ္။ ဒီႏွစ္ပုိင္းမွာ အေမထားေနက် 'ဗလာမ်က္ႏွာ' ႏွင္႔သာျဖစ္သည္။ ကၽြန္မထံ၌ ဆုိစရာစကား႐ွိသည္မထင္။ ဘာကုိမွလည္း မေျပာခ်င္လွသျဖင္႔ နံရံကုိသာ ေငးေနခဲ႔ေလသည္။ အေဖကလည္း ေျပာစရာ႐ွိသည္ကုိ တာဝန္အရ ေျပာသည္႔ဟန္မ်ိဳးသာ႐ွိၿပီး ကၽြန္မ၏ ကန္႔ကြက္မဲ၊ ေထာက္ခံမဲတုိ႔ကုိ စိတ္ဝင္စားပုံ မ႐ွိေပ။
            တကယ္ေတာ႔ အေဖ႔အိမ္(တုိက္ခန္း)ေရာင္းမည္႔ အစီအစဥ္သည္ ေငြပုိမ႐ွိသူတုိ႔ အိမ္ေစ်း တက္လာေသာအခါ ေငြပုိေလးထြက္လုိ ထြက္ျငား လုပ္တတ္ေသာ အစီအစဥ္သာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ သိရသေလာက္ အေမ႔ထံ၌လည္း ေပးစရာတုိ႔႐ွိသည္။ တကယ္႔တကယ္ ေရာင္းမည္ဆုိေတာ႔ အေမ႔မ်က္ႏွာ မေကာင္းလွေသာ္လည္း အေမ႔၌ ကန္႔ကြက္ႏုိင္ေသာ အင္အားတုိ႔ ဆိတ္သုဥ္းကာ အေဖကလည္း ေငြကုိ ျမင္ခ်င္လွၿပီမုိ႔ ကၽြန္မ မုန္းေသာ ထုိတုိက္ခန္းသည္ ေစ်းခပ္ေပါေပါျဖင္႔ပင္ အေရာင္းစြံရေတာ႔သည္။
            ထုိအခါ ကၽြန္မ တစ္သက္လုံး ႐ြတ္ခဲ႔ရေသာ ျပတင္းေပါက္တေစၦသည္ ပူးကပ္ရာမွ ကၽြန္မကုိ ကုိယ္ထင္ျပကာ အသက္ဝင္လႈပ္႐ွားလာေတာ႔သည္။

* * *

            တကယ္ေတာ႔ အေဖ႔တုိက္ခန္း ေရာင္းရေငြသည္ ေပးစရာအေၾကြးတုိ႔ကုိ ေပးၿပီးသည္႔ေနာက္… သြားေရး လာေရး အနည္းငယ္ခက္ေသာ မုိးရာသီ၌ ႐ႊံ႕ေပတတ္ေသာ ၿမိဳ႔သစ္ကေလး၌ အိမ္ႏွင္႔ေျမကေလးကုိ ဝယ္ႏုိင္သည္ဆုိ႐ုံမွ်သာ ပုိေလသည္။ ထုိရပ္ကြက္၌ အိမ္တုိ႔သည္ တစ္အိမ္ႏွင္႔တစ္အိမ္ အနည္းငယ္ေဝးကာ လူေနက်ဲလွ၏။ ပ်ဥ္ေထာင္သြပ္မုိးဆုိေသာ္လည္း ညိဳညစ္ညစ္မြဲေျခာက္ေျခာက္သာမုိ႔ အေမက အိမ္ကုိၾကည္႔ကာ မ်က္ႏွာညိဳသည္။ တစ္သက္လုံး ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ ဆူဆူညံညံ၌သာ ေနလာၾကသူမ်ားအဖုိ႔ မုိးရာသီ၌ ဖားေအာ္သံႏွင္႔ မုိး႐ြာသံသာ ဟိန္းဟိန္းညံတက္ေသာ ထုိရပ္ကြက္၌ မေနတတ္ဟု ဆုိလာသည္။
            ကၽြန္မက ျပတင္းေပါက္စစ္စစ္မ်ား သုံးေပါက္ပါတာႏွင္႔ပင္ ထုိအိမ္ကေလး၏ အျပစ္အနာအဆာအားလုံးကို မျမင္ႏုိင္ေတာ႔ဘဲ ႐ွိလာသည္။ ထုိအိမ္မွ ျပတင္းေပါက္တံခါးတုိ႔သည္ သစ္သားတံခါးမ်ားသာမုိ႔ ပိတ္ထားရင္ ဘာမွမျမင္ရေတာ႔ေပ။ ကၽြန္မသည္ ေန႔ခင္းဆုိ မီးထြန္းစရာမလုိေသာ အလင္းေရာင္တုိ႔ ေဖာေဖာသီသီဝင္တတ္ေသာ ထုိအိမ္ကေလးကုိ ဘုရားေပးသည္႔အိမ္ဟုပင္ ထင္ေလသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ အိမ္ေျပာင္းရေသာအခ်ိန္သည္ ဝါဝင္ခါနီးမုိ႔ အႀကိဳမုိးတုိ႔သည္ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ဆီးႀကိဳႏႈတ္ဆက္ေလသည္။ ၿမိဳ႔သစ္မုိးသည္ အဆီးအတားမဲ႔ကာ ပြင္႔လင္းလြတ္လပ္လွ၏။ ျပတင္းမွဝင္လာေသာ မိုးေရတုိ႔သည္ ေလႏွင္႔အတူေရာကာ ျပတင္း၌ ခဏရပ္႐ုံမွ်ပင္ ႐ႊဲ႐ႊဲစုိေလသည္။ သြပ္မုိးေပၚသုိ႔ တေျဖာင္းေျဖာင္းက်ေသာ မုိးသံကုိ သာယာစရာဟု ထင္သည္။ ကၽြန္မသည္ ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိယ္ အသစ္ေမြးဖြားခြင္႔ရလာသူတစ္ဦးပမာထင္၍ ေပ်ာ္႐ႊင္သြက္လက္လာခဲ႔၏။
            ကၽြန္မသည္ ေန႔ဆုိရင္ ျပတင္းေပါက္ကုိဖြင္႔၍ ကုိယ္တစ္ဝက္ေလာက္ အျပင္သုိ႔ထုတ္ကာ အိမ္နံေဘး႐ွိ လူမေနေသာ ေျမကြက္လပ္မွ ျမက္႐ုိင္းတုိ႔ကုိ အရသာခံ၍ ၾကည္႔ႏုိင္သလုိ ညဆုိရင္လည္း ခုတင္ထက္၌ လဲေလ်ာင္းရင္းပင္ ၾကယ္ေရာင္ပ်ိဳးျပက္တုိ႔ကုိ ျပတင္းေပါက္မွ ျမင္ႏုိင္ေသးသည္။ အိမ္နံေဘးမွ အေလ႔က်ပန္းတုိ႔၏ အေရာင္စပ္ဟပ္ပုံတုိ႔ကုိ္ၾကည္႔ရင္း ဖတ္ထားေသာ ကဗ်ာအပုိင္းအစတုိ႔ကုိ ေကာက္ယူတြဲသီႏုိင္ပါေသးသည္။
            ထုိသုိ႔ ေန႕႐ွိသေ႐ြ႕ ကၽြန္မက ျပတင္းေပါက္မ်ားႏွင္႔ အလုပ္႐ႈပ္ေနဆဲ၊ အေမကေတာ႔ လူေနက်ဲပါးသည္ကုိ လန္႔ကာ ဖတ္ထားသမွ်ေသာ မႈခင္းဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမ်ားမွ ျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ ထုိင္ေတြးေနေတာ႔သည္။
            အေမသည္ ဆိတ္ေမြး၊ ဝက္ေမြးသူတုိ႔ေပါေသာ၊ လက္လုပ္လက္စားမ်ား မ်ားေသာ ၿမိဳ႕သစ္ကေလးကုိ ေန႔႐ွိသေ႐ြ႕ အျပစ္႐ွာမ်က္လုံးႏွင္႔ ၾကည္႔ေတာ႔၏။ ထုိအျပစ္႐ွာမ်က္လုံးမ်ားသည္ တံခါးဖြင္႔ထားလွ်င္ ဘာအကာအရံ အတားအဆီးမွ် မ႐ွိေသာ ကၽြန္မ၏ ျပတင္းေပါက္မ်ားဆီသုိ႔ က်ေရာက္ေတာ႔သည္။ အေမက သူခုိးေၾကာက္သည္ဟုဆုိဆဲ။ အေဖက ကၽြန္မႏွင္႔ျပတင္းေပါက္မ်ား၏ တြယ္တာရင္းႏွီးမႈကုိ အနက္အဓိပၸာယ္ တစ္မ်ိဳးေကာက္ကာ မလုိလားႏုိင္ေအာင္ ႐ွိေတာ႔သည္။
            အေဖႏွင္႔အေမတုိ႔၏ အယူအဆတုိ႔သည္ လားရာမတူေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးေတာ႔ ျပတင္းေပါက္ကုိ မုန္းတီးျခင္း၌သာ ဆုံေလသည္။
            ျပတင္းေပါက္ကေလးမ်ားႏွင္႔ ရင္းႏွီးခြင္႔တစ္လမျပည္႔မီမွာပင္ အေဖႏွင္႔အေမသည္ လုိက္ကာႏွင္႔ သံဆန္ခါတပ္ရန္ စုိင္းျပင္းေတာ႔သည္။ ကၽြန္မက သံဆန္ခါတပ္မည္႔ အစီအစဥ္ကုိ တစ္သက္ႏွင္႔တစ္ကုိယ္ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္မိ၏။ အေမက ကၽြန္မကုိ စူးစူးဝါးဝါးၾကည္႔ကာ -
            'နင္႔ ႐ူးေနသလား။ ဒီျပတင္းေပါက္ေတြက ဘာအကာအရံမွ မ႐ွိေတာ႔ အခ်ိန္မေ႐ြး သူခုိးေက်ာ္ဝင္ႏုိင္တယ္ဟဲ႔' ဟု ဆုိေလသည္။
            သံဆန္ခါတပ္ေတာ႔ေရာ သူခုိးမဝင္ႏုိင္မွာမုိ႔လား… ဟု ကၽြန္မေတြးဆဲ သံဆန္ကာတုိ႔ လုိက္ကာတုိ႔ ဘာဆုိဘာမွမတပ္ဘဲ ေနၾကေသာ ကၽြန္မ ရပ္ေငးဖူးသည္႔ ျပတင္းေပါက္စစ္စစ္မ်ားႏွင္႔ အိမ္မွ လူမ်ားအေၾကာင္းကုိ ကၽြန္မ ဆက္ေတြးေနမိပါ၏။
            ဘယ္ေလာက္မ်ား ရဲရင္႔လြတ္လပ္လုိက္တဲ႔ လူေတြပါလိမ္႔။ အဲဒီအိမ္က လူေတြကေရာ အေဖႏွင္႔ အေမ႔လုိ အိမ္ကုိ သူခုိးဝင္မွာ မေၾကာက္ၾကဘူးတဲ႔လား။ အေဖႏွင္႔အေမ႔လုိ ကုိယ္႔အိမ္ထဲ လမ္းမကလူ လွမ္းၾကည္႔လုိ႔ျမင္ေနမွာကုိ မစုိး႐ြံ႕ၾကဘူးတဲ႔လား…။ ကၽြန္မက အံ႔ၾသစြာျဖင္႔ပင္ ျပတင္းေပါက္စစ္စစ္ႏွင္႔အိမ္မွ လူမ်ား၏ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈကင္းေသာစိတ္ကုိ ေလးစားမိျပန္၏။
            ကၽြန္မေရာ…။ ကၽြန္မ ျပတင္းေပါက္ေတြကုိ ေၾကာက္လား… မေၾကာက္ဘူးလား။ မေၾကာက္ဘူးဟု ထင္ေလသည္။ ကၽြန္မသည္ ေနေရာင္ႏွင္႔ ေလညႇင္းႏုပ်ံ႕ကုိ မက္ေမာကာ ေန႔႐ွိသေ႐ြ႕ ျပတင္းေပါက္မွ ျမင္ကြင္းတုိ႔ကုိ စုပ္ယူရသည္ကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္သည္မုိ႔ ေၾကာက္ျခင္းကုိ ေမ႔ေလသည္။ ေၾကာက္ျခင္းကုိ ေမ႔ေသာ္လည္း ရဲဝံ႔ႏုိင္ေသာ အင္အားတုိ႔ နဂုိကင္းစိတ္ေသာ ဗီဇေၾကာင္႔ အေဖႏွင္႔အေမတုိ႔၏ သံဆန္ခါ အစီအစဥ္ကုိ ပ်က္ေအာင္ မဖ်က္ႏုိင္ျပန္ေခ်။
            ကၽြန္မသည္ ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိယ္ ႐ြံမုန္ကာ အထင္လည္း ေသး၍လာသည္။ လြတ္လပ္ပြင္႔လင္းေသာ ျပတင္းေပါက္ႏွင္႔ ကၽြန္မသည္ မတန္ေတာ႔သျဖင္႔ လႊတ္ခ်လုိက္ရေလၿပီ။ သံဆန္ခါကြက္မ်ားၾကားမွ ျမင္ရေသာ ေကာင္းကင္ႏွင္႔ ငွက္ငယ္တုိ႔သည္ ကၽြန္မကုိ ဘယ္လုိမွ မဖမ္းစားႏုိင္ေတာ႔ေခ်။ အစိမ္းေရာင္လုိက္ကာစ လြင္႔လြင္႔ျဖင္႔ ကၽြန္မ၏ ျပတင္းေပါက္သည္ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ ျမင္ကြင္းတုိ႔ကုိ အစြမ္း႐ွိသေလာက္ ေပးေနေသာ္လည္း ကၽြန္မသည္ ထုိျပတင္းေပါက္မ်ားကုိ မႏွစ္ၿမိဳ႕ႏုိင္ေတာ႔ျပန္ေခ်။
            ျပတင္းေပါက္မာ်းကုိ ေက်ာခုိင္းရင္းျဖင္႔ပင္ ကၽြန္မ၏စိတ္တုိ႔သည္ ထုံထုိင္းေဝဝါးလာခဲ႔ေတာ႔၏။ သုိ႔ေသာ္ ျပတင္းေပါက္ခ်င္ျခင္းသည္ ကၽြန္မကုိယ္ေပၚ၌ ပု႐ြက္ဆိတ္မ်ားလုိ ေနရာအႏွံ႔ တုိးဝင္တြားသြားကာ ကၽြန္မကုိ ကုိက္ခဲၾကျပန္သည္။ ကၽြန္မသည္ ငယ္ငယ္တုန္းကလုိပင္ မ်က္စိကုိ စုံမွိတ္ရင္း က်ယ္ဝန္းလြတ္လပ္ေသာ ျပတင္းေပါက္ကုိ အေမာတေကာ လုိက္႐ွာမိေတာ႔၏။
            ဘယ္မွာလဲ… ဘယ္မွာလဲကြယ္…
            ေလႏွင္႔ေနေရာင္တုိ႔ အဆီးအတားမဲ႔ ဝင္ေရာက္ေမႊေႏွာက္ႏုိင္ေသာ ျပတင္းေပါက္ကေလး… ကၽြန္မရဲ႕ ျပတင္းေပါက္…
            ဘယ္မွာလဲကြယ္…
            ကၽြန္မသည္ ျပတင္းေပါက္ေနာက္ကုိ တေကာက္ေကာက္လုိက္ရင္း ႐ွာသည္။ ျပတင္းေပါက္သည္ ကၽြန္မေ႐ွ႕မွ မီးခုိးေငြ႔တန္းမ်ားလို လြင္႔ဝဲကာ ထြက္ေျပးေလသည္။
            ကၽြန္မသည္ မီးခုိးေငြ႔မ်ားေနာက္မွ မေမာႏုိင္စြာလုိ္က္ဆဲ…
            မီးခုိးေငြ႔တုိ႔သည္ ႐ုတ္တရက္ရပ္ကာ အရိပ္ထင္ေတာ႔၏။
            အရိပ္သည္ တျဖည္းျဖည္းထင္လာကာ ကၽြန္မေ႐ွ႕၌ သံဆန္ခါမ်ား…၊ သံပန္းမ်ား…၊ ေစ႔ေစ႔ပိတ္၍ေနေသာ တံခါးမ်ား…၊ ပိန္းပိတ္ေမွာင္ေသာ အေမွာင္တုိ႔သာ…။


            ပန္းရိပ္ျဖဴ 
၂ဝဝ၉၊ စက္တင္ဘာ၊ မေဟသီ
            

No comments: