Saturday, November 3, 2012

ခဲဖ်က္ရာ


စာေရး ကိရိယာ ဆိုင္မ်ားသို႔ ေရာက္တုိင္း ခဲဖ်က္ကေလးမ်ားကို ကၽြန္မ မေမ့မေလ်ာ့ ကိုင္ၾကည့္ေလ့ ရွိသည္။
ခဲဖ်က္ အတံုးႀကီးႀကီးေတြ၊ ေရာင္စံုေရေမႊး ခဲဖ်က္ေလးေတြ၊ အသီးပံုႏွင့္ အ႐ုပ္ပံု၊ အေကာင္ ပံုေလးေတြႏွင့္ ခဲဖ်က္ေလးေတြမွ စ၍ အုိ ေနာက္ဆံုး ကုန္ကုန္ ေျပာရလွ်င္ ခဲတံ ေနာက္မွာ ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔ တြဲလ်က္ ပါတတ္ေသာ ခဲဖ်က္မ်ားအဆံုး ခဲဖ်က္ မွန္သမွ်ကို ကၽြန္မ စိတ္၀င္ စားတတ္ခဲ့၏။ ကၽြန္မမွာ ရွိေသာ ခဲဖ်က္ႏွင့္ ပံုစံ မတူေသာ ခဲဖ်က္ အသစ္ကေလး တစ္ခုကို ေတြ႕တုိင္း ေတြ႕တုိင္းမွာပင္ ထုိခဲဖ်က္ကေလးမ်ားကို ကၽြန္မ ၀ယ္သိမ္း မိခဲ့သည္။

ကၽြန္မထံတြင္ စိတ္ခံစားခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ျဖင့္ စုေဆာင္း ထားခဲ့ေသာ ခဲဖ်က္ ကေလးမ်ား ေတာ္ေတာ္ မ်ားပါသည္။ နာက်င္မႈျဖင့္ ခဲဖ်က္ကေလးမ်ားကို ကၽြန္မ စုေဆာင္းဖူးသည္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈျဖင့္ စုေဆာင္းဖူးသည္။ ေအာင္ျမင္မႈ တစ္ခုျဖင့္လည္း စုေဆာင္းဖူးသလို၊ လူမသိ သူမသိ မွားယြင္း ခဲ့ဖူးေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား အတြက္လည္း ထုိခဲဖ်က္ေလးမ်ားကုိ ကၽြန္မ စုေဆာင္းခဲ့မိ၏။ ဘ၀မွာ မထင္ မွတ္ပါဘဲႏွင့္  ခလုတ္တိုက္ ေခ်ာ္လဲ ခဲ့ရသည့္ အခါမွာလည္း ကၽြန္မသည္ ခဲဖ်က္ ကေလးမ်ားကိုသာ သတိရ စုေဆာင္းမိျမဲ။ ကၽြန္မ၏ ခဲဖ်က္ကေလး မ်ားသည္ စကၠဴဘူးေလးထဲမွာ ခံစား ခ်က္မ်ဳိးစံုကို သိုသုိသိပ္သိပ္ ထိန္းသိမ္း ရင္းျဖင့္ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ရွိေနခဲ့ပါသည္။

ခဲဖ်က္ကေလးမ်ားကို  မၾကာခဏ ဆုိသလုိပင္ မ်ဳိးမည္ မသိေသာ ခံစားခ်က္ တစ္မ်ဳိးျဖင့္ ကၽြန္မ ထုတ္ ထုတ္ၾကည့္ျဖစ္၏။ ကၽြန္မ ေသြးတို႔ မနီရဲႏုိင္ေတာ့သည့္ အခါ၊ ကၽြန္မ ကုိယ့္ထံပါးမွာ ကုိယ့္ဘာသာ လဲၿပိဳ ႐ႈံး နိမ့္လုနီးနီး ျဖစ္သည့္ အခါ ခဲဖ်က္ေလး မ်ားကို ဆုပ္ကိုင္ ၾကည့္႐ႈရင္းျဖင့္ ကၽြန္မ အားယူ ခဲ့ရသည္။ ထုိအခါတိုင္း ခဲဖ်က္တုိ႔သည္  ရဲရင့္ေသာ ခံစားခ်က္ တစ္မ်ဳိးျဖင့္  ကၽြန္မ ကုိယ္ထဲသုိ႔ အရွိန္ျပင္းျပင္း စီး၀င္လာကာ ကၽြန္မ၏ မာနႏွင့္ အတၱတို႔ကို တေရြ႕ခ်င္း ပြတ္တုိက္တြန္း ျဖတ္ေတာ့သည္။ ဘ၀၏မ်ားျပားလွ ေသာ အလ်င္ေတာထဲက စီးေမ်ာလာေသာ ကၽြန္မ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွား၊ အေတြ႕အၾကံဳအမွား၊ ဆႏၵအမွား၊ အတၱ အမွား၊ သိကၡာအမွား၊ ေလာဘအမွား၊ ေဒါသအမွား၊ ေစတနာ အမွားတို႔ကုိ ရဲတင္းတည္ၿငိမ္စြာ တာ၀န္ယူရဲဖုိ႔ ခဲဖ်က္ကေလးမ်ားထံမွ တိတ္တဆိတ္ ကၽြန္မ သင္ယူခဲ့ရပါသည္။

တကယ္ေတာ့ ခဲဖ်က္ကေလး မ်ားႏွင့္ ကၽြန္မ တစ္သားတည္း ကၽြမ္း၀င္ ရင္းႏွီးသြားဖုိ႔ ဆိုေသာကိစၥသည္ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲ ခဲ့ပါသည္။ ခဲဖ်က္ဆိုေသာ အရာႏွင့္ စသိေသာ အခ်ိန္က-တျခား အကၡရာ မ်ားကုိ ဘာဆိုဘာမွ မေရးတတ္ေသးေသာ ၀လံုးေရးစ အရြယ္။ ေလးေၾကာင္း မ်ဥ္းထဲမွာ ၀လံုးကေလးကုိ ၀င္ေအာင္ ေရးဖို႔ႏွင့္ ၀ိုင္းေအာင္ေရးဖို႔ ဆုိေသာကိစၥ သည္ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ သိပ္ကိုမွ ခက္ခဲပင္ပန္းလြန္းခဲ့သည္။ ေက်ာင္း မေနခင္က စာရြက္လြတ္ေပၚမွာထင္ သလုိ ေရးခဲ့ေသာ ၀လံုးမ်ားကို လြမ္းရင္း ခဲဖ်က္မ်ားႏွင့္ ကၽြန္မ ဆံုေတြ႕ ခဲ့ရသည္။ ထုိအခါ ခဲတံေနာက္က တြဲလ်က္ ပါလာေသာ ခဲဖ်က္မည္းမည္း ေလးကို ကၽြန္မ မုန္းမိေတာ့သည္။  သူက ကၽြန္မ ေရးသမွ်ကုိ လိုက္ဖ်က္ ေနသည္ပဲ။  ကၽြန္မ ႀကိဳးစားပမ္းစား ေရးထားေသာ ၀လံုးေလးမ်ားကို မ၀ုိင္းေသး ဘူးဆိုကာ ရက္စက္စြာျဖင့္ အဖ်က္ ခံလိုက္ရတုိင္း ကၽြန္မသည္ မ၀ိုင္းေသာ ၀လံုးမ်ားကုိ အတၱအမွားျဖင့္ ၀ိုင္းသည္ ထင္ကာ မ်က္ရည္အ၀ိုင္းသားျဖင့္ အံႀကိတ္ရင္း  ခဲတံေနာက္မွ ခဲဖ်က္တုိ႔ကုိ မုန္းမိရျပန္သည္။ ပိန္႐ႈ႔ံ႐ႈံ႔၊ ေသးက်စ္က်စ္ ၀လံုးေလးေတြက ကၽြန္မေရးသည္မို႔ ကၽြန္မ မ်က္လံုးထဲ တြင္ေတာ့ သိပ္လွ ေနခဲ့သည္ေပါ့။

သို႔ေသာ္ ရက္စက္စြာ ဖ်က္ပစ္လုိက္ ေသာ ခဲဖ်က္တို႔၏ ဖ်က္ရာ ေနာက္မွာ ကၽြန္မ ၀လံုးတုိ႔ ပိုပို၀ိုင္းလာသည့္အခါ ကၽြန္မသည္ ၀လံုးတုိ႔ ထင္သေလာက္ မ၀ိုင္းတုိင္း ခဲဖ်က္ေလးျဖင့္ ရဲရင့္စြာ ဖ်က္ရဲ လာခဲ့ပါသည္။ မွားယြင္းသြား သည့္ ေနရာေလးမွာ ခဲဖ်က္ရာတို႔ စြန္းထင္း က်န္ရစ္ ခဲ့ေသာ္လည္း ပို၀ိုင္း ေသာ ပိုလွေသာ ၀လံုးေလးမ်ားကို ျပန္ေရးဖို႔အတြက္ ခဲဖ်က္ေလးမ်ားကုိ ကၽြန္မ ရဲ၀ံ့စြာ သံုးရဲလာခဲ့သည္။ ခဲဖ်က္ ေလးမ်ားသည္ ကၽြန္မပံုဆြဲသည့္အခါ.. ေတာအုပ္ကေလးမ်ားကို ပုိမိုစိမ္းျမ ေစဖုိ႔အတြက္ ကူညီေပးႏိုင္သလို၊ သခ်ာၤ တြက္သည့္အခါမွာလည္း မသိကိန္း မ်ားကို အခ်ဳိးညီညီ ေပါင္းစပ္ေစ ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ရဲရင့္ေဖာ္ျဖစ္ခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းစာအုပ္ထဲမွာ မဟုတ္သည့္ တကယ့္ဘ၀ကို ကၽြန္မ ျဖတ္သန္းလာရခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မ သည္ ခဲဖ်က္ေလးမ်ားကို ဖ်က္ဖုိ႔ အတြက္ မရဲရင့္ခ်င္ေတာ့ျပန္ေပ။ ကၽြန္မ ထင္သလိုေရးေသာ ၀လံုးအရြဲ႕အေစာင္း မ်ားကုိ  ၀ုိင္းသည္ဟု ေခါင္းမာစြာ ျငင္းဆန္ခ်င္လာခဲ့သည္။ စာရြက္ထဲက ၀လံုးတုိ႔ကို ဖ်က္ဖို႔လြယ္ေသာ္လည္း တကယ့္ ဘ၀ထဲမွ ၀လံုးတို႔ကုိခဲဖ်က္ႏွင့္ ဖ်က္ပစ္လုိက္ဖို႔၊ အဖ်က္ခံရဖုိ႔ ဆုိေသာ ကိစၥသည္ သိပ္ကို စြန္႔စား လြန္းရာက် လြန္းသည္ဟု ကၽြန္မထင္ခဲ့မိသည္။ ထိုအခါ ခဲဖ်က္တံုးေလးမ်ားကို ျမင္ တုိင္းမ်က္ႏွာတုိ႔ ေႏြးပူကာ ကၽြန္မသည္ ခဲဖ်က္မ်ားကို မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ မိျမဲ။ ခဲဖ်က္တံုးေလးမ်ားကို ကုိင္ေဆာင္ လာေသာ သူမ်ားကို ေတြ႕တုိင္း ေ၀းေ၀း မွ ေျပးပုန္းခ်င္လာျမဲ။ ထုိသို႔ျဖင့္ ကၽြန္မ၏ အတၱေမွ်ာ္စင္ထဲသို႔ ကၽြန္မ၏ အမွားတခ်ဳိ႕ကို သုိသို၀ွက္၀ွက္ျဖင့္ လူမျမင္ေအာင္ သိမ္းဆည္းကာ ကၽြန္မ ၏ ၀ိညာဥ္တို႔သည္လည္း ေလးလံ ညစ္ေထး လာခဲ့ရေတာ့သည္။

တကယ္ေတာ့ မာနႏွင့္ အတၱတုိ႔ကို အထိပါး ခံကာ ကၽြန္မ၏ ညစ္ေထးေထး အမွား မ်ားကို ရဲ၀ံ့စြာ ဖ်က္ပစ္လုိက္ဖို႔ ခဲဖ်က္ တံုးေလးမ်ားသည္ သစၥာရွိစြာျဖင့္ပင္ ကၽြန္မ လက္တစ္ကမ္းမွာ ရွိေနၾကပါ သည္။ ကၽြန္မ လွမ္းယူလိုက္႐ုံပင္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိခဲဖ်က္တံုးေလးမ်ားကို လွမ္း ယူလိုက္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မ ကိုယ္မွ နာက်င္စြာ ႐ုန္းထရပါမည္။ ထုိအခါ ခဲဖ်က္တုိ႔သည္ ကၽြန္မ၏ တည္ရွိျခင္းကိုပါ တစ္စစီ ေပ်ာက္ပ်က္ သြားေအာင္လို႔ ဖ်က္ပစ္လုိက္ၾကမည္ လား။  ခဲဖ်က္တုိ႔ႏွင့္ တေရြ႕ခ်င္း အဖ်က္ ခံလုိက္မည္ကုိ ကၽြန္မစုိးရြ႕ံသည္။ ကၽြန္မ နာက်င္သည္။ ကၽြန္မ ၀မ္းနည္းရပါ သည္။ ခဲဖ်က္တုိ႔သည္ ကၽြန္မ၏ အမွားမ်ားကို လူတကာ ရယ္ပြဲဖြဲ႕ေလွာင္ေျပာင္ ေစဖို႔အတြက္ တန္ဖိုးႀကီးေသာသက္ေသ တစ္ခုျဖစ္မည္ကုိ စုိးရိမ္မိျပန္သည္။

သို႔ေသာ္ ကမၻာ့သမိုင္း မွတ္တုိင္ တခ်ဳိ႕မွ ခဲဖ်က္တုိ႔ကို မထီမဲ့ျမင္ လုပ္ခဲ့ ေသာ အမွားရာ ဗရာပြႏွင့္ ကိုယ္တုိင္ ေရး စာမ်က္ႏွာ တခ်ဳိ႕တုိ႔ကို ျမင္ရသည့္ အခါမွာေတာ့ ကၽြန္မသည္ ခဲဖ်က္တုိ႔ကို ေၾကာက္လန္႔တၾကားျဖင့္ ေကာက္ကိုင္ မိရေတာ့သည္။ မွားသြားသည္ဟု သိလိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း တစ္ခ်က္ေနာက္မတြန္႔ပါဘဲ ရဲရင့္စြာျဖင့္ ဆိုးခနဲ ဆတ္ခနဲ ဖ်က္ရဲေသာ သမိုင္း ျဖဴစင္သူ သူရဲေကာင္းမ်ား၏ ခဲဖ်က္ ဖ်က္ပံုဖ်က္နည္းမ်ားကို ကၽြန္မသည္ တိတ္တဆိတ္ အားက်ၾကည္ညိဳမိရ သလို သမိုင္း မွတ္တုိင္ထဲမွ ကဒါဖီႏွင့္ ဟစ္တလာတုိ႔ႏွင့္ ခဲဖ်က္တံုးမ်ားကို တစ္စစီ ေျခမႊပစ္ပံုမ်ားက ကၽြန္မကို လန္႔ထိတ္စရာ ေကာင္းေအာင္ ေျခာက္လွန္႔ ေနခဲ့ျပန္သည္။ ခဲဖ်က္တုိ႔ကုိ ျငင္း ဆန္ခဲ့ေသာ ကဒါဖီ၏ ေနာက္ဆံုးေန႔ မ်ားသည္ ကၽြန္မကို ေၾကာက္လန္႔ေစ ႏုိင္ခဲ့သည္။ တန္ခုိးႏွင့္ အာဏာတုိ႔သည္ ခဲဖ်က္တုိ႔၏ စြမ္းရည္ကုိ ေသးက်ဳံ႕သိမ္ ငယ္သြားေစဖုိ႔ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည္က ေသခ်ာပါသည္။ ခဲဖ်က္တံုးမ်ားကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳ၀ံ့သူမ်ား၏ သြားရာလမ္း တုိ႔က မည္းညစ္လြန္းလွသည္ေကာ။ သမုိင္းထဲမွာ တရားခံအျဖစ္ ရာဇ၀င္ တြင္ရစ္ေစဖုိ႔ အမွားေျခရာတုိ႔ကုိ အထင္း သားက်န္ရစ္ရေအာင္ ခ်န္ရစ္ခဲ့သူေတာ့ ကၽြန္မ မျဖစ္လိုပါ။

သို႔ေသာ္ ေလာက၌ လူမိုက္တို႔ ေပါလြန္းလွသည္ဟု ဗုဒၶေခတ္က ဗုဒၶႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ ပရိဗိုဇ္ႀကီးတစ္ဦးက ဆုိခဲ့ သည္။ နိဗၺာန္ကို ျငင္းဆန္အာခံ၀ံ့ေသာ၊ ပရိသတ္ အျခံအရံႏွင့္ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ၾကားမႈတုိ႔ကို မက္ေမာေသာ၊ ထုိ ပရိဗိုဇ္ႀကီးကေတာ့ ေလာကမွာ ေပါလွ ေသာ လူမိုက္တုိ႔ သူ႔ဆီလာလိမ့္မည္ဟု ခႏုိးခနဲ႔ဆုိရင္း ခဲဖ်က္တုိ႔အား ေလွာင္ ေျပာင္ခဲ့သည္။ ဆရာအျဖစ္ ကိုးကြယ္ ခံရမႈ ေနရာကေလးမွ တစ္ခ်က္ေလး ဆင္းမေပးခ်င္သူေပမို႔ အမွားရာကို အမွားရာ အတုိင္းထားကာ ခဲဖ်က္ဖ်က္ဖို႔ ဗုဒၶကိုရဲ၀ံ့စြာ ျငင္းဆန္ခဲ့၏။

မွားေနသည္ ကုိ သိလ်က္ႏွင့္ပင္ အမွားကို သံသရာ အထိ ေမ်ာယူေခၚေဆာင္သြားဦးမည္ဟု သူဆိုခဲ့သည္ပဲ။ မုိက္မဲသူတုိ႔ ေပါေသာ ေလာကမွာ လူႀကိဳက္မ်ားဖို႔အတြက္ ကၽြန္မတုိ႔ေတြလည္း ထုိပရိဗိုဇ္ႀကီး ကဲ့သုိ႔ပင္  ခဲဖ်က္ေတြကို မလြဲမေရွာင္ သာ ျငင္းဆန္ေနၾကရေလသလား။ ဘ၀ လမ္းခရီး၌ ကၽြန္မတို႔သည္ မ်ားလွေသာ ပရိဗုိဇ္ႀကီး၊ ပရိဗိုဇ္လတ္၊ ပရိဗုိဇ္ငယ္၊ ပရိဗိုဇ္အေလာင္းအလ်ာေတြကို အမ်ား ႀကီး ေတြ႕ေနရသလို ကၽြန္မ ကိုယ္တုိင္ပင္ တစ္ခါတစ္ရံ ကုိယ္တုိင္မသိလိုက္ ရပါဘဲႏွင့္ ပရိဗုိဇ္ႀကီး ျဖစ္ရျပန္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ခဲဖ်က္တံုးမ်ားကုိ ကုိင္ခဲ့ ေသာ၊ ဖ်က္ရဲေသာ သတၱိရွိသူ သူရဲ ေကာင္းတုိ႔ကျဖင့္ ခဲဖ်က္ရာမႈန္မ်ားျဖင့္ ခင္းေသာ သစၥာလမ္းမထက္၌သူတုိ႔၏ ေျခရာမ်ားကုိ ထင္ရွားေစခဲ့သည္။ ဒုကၠရစရိယာတရားကို တပည့္ငါးဦး၏ အျခံအရံျဖင့္ ေျခာက္ႏွစ္တုိင္တုိင္ က်င့္ၿပီးကာမွ ထုိလမ္းသည္ မွားယြင္း ေသာ လမ္းမွန္း သိကာ ခ်က္ခ်င္း ျပင္ ဆင္ဖို႔ဆံုးျဖတ္ခဲ့ေသာ၊ ပၪၥ၀ဂ္ၢီ ငါးဦး၏ စြန္႔ခြာျခင္းကုိ မတုန္မလႈပ္ ခံယူခဲ့ေသာ သိဒၶတၳ မင္းသား၏ ဂႏၳ၀င္ခဲဖ်က္ရာ။  မွန္ေသာ လမ္းေပမုိ႔ လက္ခုပ္သံတစ္စံု တစ္ရာ မၾကားမနာ ရေလာက္ေအာင္ ေျခာက္ေသြ႕ တိတ္ဆိတ္ လြန္းလွသည္။ မွန္ေသာလမ္းသည္ ဆူးခက္တို႔ေပါ သည္မုိ႔ လူႀကိဳက္ နည္းလြန္းသည္လား။ 

သုိ႔ေသာ္ တပည့္ငယ္သားေလး ေပးေသာ  ခဲဖ်က္အား ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ယူလ်က္ မိမိထုတ္ေသာ အမိန္႔ေပၚတြင္ တည္  ၾကည္ ႐ုိးသားစြာ လုိက္နာခဲ့သူ ကၽြန္မ တို႔၏ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ ခဲဖ်က္ ဖ်က္၀ံ့ ေသာ စိတ္ဓာတ္ကား အံ့ၾသ ေလးစားစရာ ေကာင္းလွပါသည္။ ခဲဖ်က္ေပးသူ ႏွင့္ ယူသူတုိ႔၏ ဟန္ခ်က္ညီညီ ခတ္လိုက္ေသာ သစၥာ မီးခတ္ပြင့္သည္ ေခတ္ သမုိင္းအဆက္ဆက္၌ မၿငိမ္းေသာ အလင္းျဖင့္ ေတာက္ပေနခဲ့သည္။  မိသားစုႏွင့္ အိမ္မွအထြက္ မိမိကားမွာ တပ္ဆင္ထားေသာ ႏုိင္ငံေတာ္အလံကုိ ျဖဳတ္ပစ္ဖို႔ ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ေသာ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ အား ကားကို တားကာ အလံျဖဳတ္ခိုင္း ၀ံ့ေသာ စစ္အမူထမ္းတစ္ဦး၏ ခဲဖ်က္ ရာက ေလးစားစရာေကာင္းလွသလုိ၊ ထိုတာ၀န္ေက်မႈကို တစ္ခ်က္ အမ်က္ မသိုပါဘဲႏွင့္ ၾကည္ျဖဴ ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ ျဖင့္ပင္ ကားမွအလံကုိ ျဖဳတ္ခ်ခြင့္ျပဳ ခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ခဲဖ်က္ကုိ ျမတ္ႏုိး ေသာ စိတ္သည္ ခဲဖ်က္ရာတုိ႔ကို တန္ဖိုး ထားမိတတ္ေစဖို႔ ကၽြန္မအတြက္ စိတ္သင္႐ုိး တစ္ခုျဖစ္ခဲ့၏။ ဗိုလ္္ခ်ဳပ္ကို လူေတြခ်စ္ျခင္း၊ သမုိင္း တစ္ေလွ်ာက္ လံုး ကၽြန္မတုိ႔ အားလံုး၏ ရင္ထဲမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္ ေစခဲ့ျခင္းသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္မွ ခဲဖ်က္ရာေတြေၾကာင့္သာဟု ကၽြန္မဆိုခ်င္ သည္။

အမွားကုိ ၀န္ခံဖို႔ႏွင့္ မွားေနေသာ အမွားကို မွားမွန္း သိသည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း ရပ္ကာ အမွန္ကုိ ျပင္လုိက္ဖုိ႔ ဆုိေသာ အရာသည္ နည္းနည္းကေလးေတာ့ျဖင့္ နာက်င ္ပင္ပန္းပါလိမ့္မည္။  မွားယြင္းမႈ ေပၚမွာ ေခါင္းမာမာျဖင့္ ေျခစံုရပ္ရင္း၊ ပံုျပင္ထဲက မ်က္လွည့္ တုတ္တံလိုမ်ဳိး၊ တန္ခုိးတုတ္တံ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ကိုင္ ေဆာင္သူ၊ အမွားအယြင္းတို႔ကုိ တန္ခုိး တုတ္တံေလး တစ္ခ်က္ သံုးလိုက္႐ံုႏွင့္ ပံုေဖ်ာက္ အေရာင္သြင္းႏိုင္သူ ပရိဗိုဇ္ ႀကီးမ်ားက ေပါမ်ား လြန္းလွသည္။  ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး ခဲဖ်က္ကုိတစ္ခါ မွ မသံုးခဲ့ဖူးသူမ်ားက ေပါမ်ားလြန္း ေနခဲ့ၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း စာသင္ခန္း တုိ႔တြင္ ခဲဖ်က္တံုးမ်ား က်ေပ်ာက္ ခဲ့ရသလုိ၊ ေဆး႐ုံေဆးခန္းတုိ႔တြင္ လည္း ခဲဖ်က္တံုးတုိ႔ လြင့္စဥ္ခဲ့ရပါ သည္။ တရား႐ုံးမွာ...၊ အိမ္မွာ...၊ ခ်စ္သူခ်င္းမွာ..၊ မိတ္ေဆြခ်င္းမွာ... ခဲဖ်က္တံုးမ်ား ပံုပ်က္က်ေပ်ာက္ခဲ့ၾက သလို ပရိဗုိဇ္ႀကီးမ်ားႏွင့္လည္း ကၽြန္မ တုိ႔ မၾကာခဏဆုိသလုိ ခလုတ္တိုက္မိ ၾကရသည္။
ထုိသို႔ျဖင့္ ေရးခ်င္သလို ေရးေနၾက၍ ၀လံုး မမည္ေသာ ၀လံုးမ်ားက ေလာကစာမ်က္ႏွာမ်ားမွာ ပိန္လိမ္ရြဲ႕ ေစာင္းကာ၊ ေလးေၾကာင္းမ်ဥ္းတုိ႔သည္ လည္း ၀လံုးေလးမ်ားကို ၀ိုင္းေအာင္လို႔ အနား မသတ္ႏုိင္ေတာ့ျပန္ေခ်။ အသက္ မ၀င္ေတာ့ေသာ ေလးေၾကာင္းမ်ဥ္း ဥပေဒထဲ၌ ၀လံုးတို႔သည္ ၀လံုး ပံုပ်က္ကာ ေလာကကုိ သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္ ေတာ့သည္။ ရြဲ႕ေစာင္းပံုပ်က္ေနေသာ ၀လံုးေတြၾကားထဲမွာ ေလးေၾကာင္း မ်ဥ္းထဲ၀င္ေအာင္ ေရးထားေသာ ၀လံုး၀ိုင္း၀ိုင္းေလး တစ္လံုးတေလ ေလာက္မ်ား ေတြ႕မလားရယ္လို႔ ကၽြန္မ အေမာတေကာျဖင့္လုိက္ရွာမိသည္။ အတၱျဖင့္ ေစာင္းရြဲ႕ေနေသာ၀လံုး၊ မာန ေၾကာင့္ ေစာင္းရြဲ႕ေနေသာ ၀လံုးမ်ား၊ မုိက္မဲသူတို႔ အႀကိဳက္ညီေစဖုိ႔ ရြဲ႕လိုက္ ရေသာ ၀လံုးမ်ား၊ ၀လံုးအပိန္ အလိမ္၊ အရြဲ႕အေစာင္းေတြ ၾကားထဲမွာမွ မခံႏိုင္ ေတာ့၍ ရြဲ႕သြားရေသာ ၀လံုးမ်ား။ ထိုအပဲ့အရြဲ႕ ၀လံုးမ်ားကို ၀လံုးရယ္ပါ ဟု တစ္ညီတည္း ဆိုၾကေလေသာ အခါ ကၽြန္မကိုယ္တုိင္ ေလးေၾကာင္းမ်ဥ္းမ်ား ကို သံသယ၀င္လာရေတာ့သည္။

တစ္ခါက ဗုဒၶ၏ မွားယြင္းခဲ့ဖူး ေသာ ဒုကၠရစရိယာ က်င့္စဥ္၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ကားမွ ျဖဳတ္ခ်ခံခဲ့ရေသာ အလံ၊ ကၽြန္မ ၏ ေလးေၾကာင္းမ်ဥ္း စာအုပ္မ်ားထဲမွ ၀လံုးပိန္ရြဲ႕ရြဲ႕ေစာင္းေစာင္းမ်ားက  ကၽြန္မဆီသုိ႔ တုိး၀င္ေရာက္ရွိ လာေတာ့ သည္။ ဘယ္ေတာ့မွ၊ တစ္ခါမွ မမွား ဖူးပါဘူး ဆိုေသာသူတုိ႔က သူတုိ႔ ကိုယ္ သူတုိ႔ ေသခ်ာႏုိင္ေလသည္လား။ တကယ္ေတာ့ျဖင့္ စိတ္ေနရင့္က်က္ ေသာ ရဲ၀ံ့သူတုိ႔သည္သာလွ်င္ ခဲဖ်က္ ကို လွမ္းယူရဲ၏။ ခဲဖ်က္တုိ႔ျဖင့္ ကုိယ့္ အမွားကုိယ္ ရဲ၀့ံစြာ တာ၀န္ယူဖ်က္ရဲ ျပင္ရဲပါသည္။ ထိုခဲဖ်က္ရာတို႔ျဖင့္ လူတုိ႔၏ သမုိင္းကုိ ျဖဴစင္ေစခဲ့သည္။ ေလာကကို ခမ္းနားေစခဲ့သည္။ ပိန္လိမ္ ရြဲ႕ေစာင္းေသာ မညီမညာ ၀လံုးမ်ားအား ၀ိုင္းစက္ေစခဲ့သည္။ အတိတ္သမုိင္းမွ ၀လံုးပိန္၊ ၀လံုးေစာင္း၊ ၀လံုးရြဲ႕မ်ားျဖင့္ ၀လံုးမမည္ေသာ ၀လံုးမ်ားကို ခဲဖ်က္ ရာတုိ႔ျဖင့္ ၀လံုး၀ိုင္း၀ိုင္းစက္စက္ေလး မ်ား ျဖစ္လာသည္အထိ ပံုေဖာ္ႏုိင္မည္ လား။ ကၽြန္မေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ပါေသး သည္။ ဟစ္တလာလုိ၊ ကဒါဖီလို၊ ပရိဗုိဇ္ႀကီးလုိ..ခဲဖ်က္ရာကုိ ျငင္းဆန္ ေသာ သူမ်ားျဖင့္ေတာ့ ႏုိင္ငံကို၊ လူ႔ရြာ ကုိ၊ ကမၻာကို မရြဲ႕ေစာင္းေစခ်င္ေတာ့ပါ။ ကၽြန္မထံတြင္ ခဲဖ်က္ေရာင္စံုတုိ႔ ရွိေနပါ ေသးသည္။ ကၽြန္မတို႔၏ အတၱ၀လံုး ေလးတုိ႔ ၀ိုင္းစက္လာေစဖို႔ ကၽြန္မတို႔သိ သည္ ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ျဖစ္ေစ လက္ တစ္ကမ္းအကြာမွာ တည္ရွိေနေသာ ေရာင္စံုခဲဖ်က္တုိ႔ျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ စိတ္ ႏွလံုးမ်ားကို အနာက်င္ခံကာ ပြတ္တုိက္ ရပါဦးမည္။
ပန္းရိပ္ျဖဴ
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဩဂုတ္လ ၂၀၁၂)


No comments: